ائتلاف ۱۴ فوریه: دادگاه نظامی بحرین مشروعیت ندارد/ زندانیان سیاسی در دادگاه های نظامی محاکمه می شوند

ائتلاف ۱۴ فوریه: دادگاه نظامی بحرین مشروعیت ندارد/ زندانیان سیاسی در دادگاه های نظامی محاکمه می شوند
دوشنبه 4 دی 1396 - 11:02

یکی از رهبران ائتلاف ۱۴ فوریه بحرین با محکوم کردن محاکمه زندانیان سیاسی در دادگاه‌های نظامی این کشور، این محاکمه‌ها را فاقد مشروعیت دانست.

العالم ـ بحرین

"عصام المنامی" از رهبران ائتلاف جوانان ۱۴ فوریه بحرین با محکوم کردن توسل حکومت بحرین به دادگاه نظامی برای سرکوب مخالفان خود گفت: «هرگونه حکمی که در دادگاه نظامی بحرین صادر شود فاقد مشروعیت است».

المنامی در مصاحبه با شبکه اللؤلؤه تاکید کرد «حکم‌های دادگاه نظامی برای ترساندن شهروندان و خفه کردن صدای مخالفان و آنانی است که می‌خواهند بر سرنوشت خودشان حاکم باشند، دادگاه نظامی به وسیله‌ای برای سرکوب و خشونت برضد مخالفان سیاسی تبدیل شده است».

به گزارش فارس، به گفته این فعال بحرینی، «نظام بحرین از هیچ وسیله‌ای برای سرکوب و خشونت برضد مردم فروگذار نیست و حکم‌های سیاست‌زده و ظالمانه صادره در دادگاه نظامی که فاقد هرگونه شرعیتی است، نمی‌تواند اراده ملت بحرین را بشکند؛ ملتی که در طول هفت سال گذشته در برابر تمامی روش‌ها و ابزار سرکوب ایستادگی کرده‌ و به حقانیت و مشروعیت اهداف خود اطمینان دارد».

دولت بحرین تصمیم دارد چند نفر از زندانیان سیاسی را بنا به اتهاماتی که معارضان آن را «واهی» توصیف می‌کنند، در دادگاه نظامی محاکمه کند. تاکنون نهادهای حقوق‌بشری مانند عفو بین‌الملل بارها درباره اینگونه محاکمه‌ها به دولت بحرین هشدار داده‌اند. 

پربیننده ترین خبرها