ورود یک هیئت امدادرسان اسلامی به غزه

ورود یک هیئت امدادرسان اسلامی به غزه
پنج‌شنبه 11 خرداد 1391 - 16:58

العالم، غزه- هياتي مشترك از سازمان همكاري اسلامي، هيات امداد رسان اسلامي و اتحاديه پزشكان عرب براي حمايت از ساكنان تحت محاصره غزه از مرز رفح وارد اين منطقه شد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبكه خبري العالم، هدف از سفر این هیات بررسي راه هاي اجرايي كردن نتايج نشست كمك به بخش بهداشت غزه است كه اواخر ماه گذشته برگزار شد.

اين سفر همچنین مقدمه اي براي ارسال كمك 65 ميليون دلاری به غزه و بررسی مشكلات بخش بهداشت و درمان در منطقه تحت محاصره غزه قرار اعلام شده است.

"هشام كمال" مدير اجرايي بخش امدادرساني و وضعيت فوق العاده در اتحاديه پزشكان عرب در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: نيمي از نيازهاي بخش بهداشت و درمان به دارو بسيار فوري است، به گونه اي كه موجودي بيش از 200 نوع دارو تمام شده و مردم هر لحظه با خطر مرگ روبرو هستند.

کمال افزود: بايستي مراكز و نهادهاي كمك كننده براي اجراي تعهدات خود در برابر ساكنان غزه تحت فشار قرار گيرند و تصويري واقعي از درد و رنج ساكنان منطقه به آنان ارائه شود.

به گزارش خبرنگار العالم، بازديدهاي ميداني از بيمارستان هاي غزه، مراكز درماني و انبارهاي نگهداري دارو  و برگزاري نشست با موسسات بين المللي و منطقه اي از جمله برنامه های هیات مشترک سازمان همکاری اسلامی ، هیات امدادرسان اسلامی و اتحادیه پزشکان عرب است.

"ابراهيم الزعفراني" رئيس اتحاديه پزشكان عرب، گفت : ما به غزه آمده ايم تا به كمك به بيماران محاصره شده بشتابيم.

"رامي النشاصي" مسئول كميته حوادث غيرمترقبه در سازمان همكاري اسلامي، اظهارداشت : اين سفر بنا به دعوت اكمل الدين احسان اوغلو دبير كل سازمان همكاري اسلامي انجام شد که از همه كشورهاي عضو و سازمان هاي خيريه در جهان اسلام خواست به تامين  نيازهاي فوري بخش درمان در غزه اقدام كنند و اين بيانگر رسالت انساني است كه همه ما به آن ايمان داريم.

سفر هياتي مشترك از سازمان همكاري اسلامي و ديگر نهادهاي امدادرسان اسلامي در راستاي تكميل تلاش هايي صورت مي گيرد كه در سطح عربي و بين المللي براي كاستن از درد و رنج و مشكلات ساكنان غزه در نتيجه جلوگیری رژيم اشغالگر صهیونیستی از ورود دارو و تجهيزات پزشكي و درماني به این منطقه انجام مي شود.

31-13:47

پربیننده ترین خبرها