فلسطينيان خواستار آشتي ملي دربرابر اسراييل شدند

فلسطينيان خواستار آشتي ملي دربرابر اسراييل شدند
دوشنبه 15 خرداد 1391 - 09:25

غزه (العالم) ـ همزمان با حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه كه منجر به زخمي شدن هفت نفر از جمله چند كودك شد، فعالان فلسطيني با برگزاري تجمعي از رهبران فتح و حماس خواستند براي رويارويي با چالش هاي امنيتي و سياسي پيش روي فلسطيني ها، هر چه زودتر آشتي ملي را عملي كنند.

ادهم ابوسلميه سخنگوي اورژانس غزه دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار العالم تصريح كرد: صهيونيست ها ديروز چهار بار به مناطق مختلف غزه حمله كردند كه شديدترين آن، حمله به منزلي در مركز نوار غزه در اردوگاه نصيرات بود.

وي افزود: بر اثر اين حمله هفت فلسطيني از جمله چند كودك زخمي شدند كه خردسال ترين مجروح اين حمله، يك كودك پنج ماهه بود.

همزمان با تجاوزات رژيم صهيونيستي جوانان غزه نشستي با حضور شخصيت هاي سياسي، فرهنگي، حقوقي از گروه هاي مختلف فلسطيني برگزار كردند.

شركت كنندگان در اين نشست با محكوم كردن تفرقه كنوني ميان فلسطيني ها، خواستار وحدت همه گروه هاي فعال فلسطيني براي رويارويي با تجاوزات و توطئه هاي رژيم صهيونيستي عليه مردم فلسطين شدند.

محمود الزق عضو دفتر سياسي كميته مبارزه مردمي در اين باره به العالم گفت: صهيونيست ها نه تنها به طور وحشيانه و بي رحمانه اي به سرزمين هاي فلسطيني حمله مي كنند بلكه بر روند اجراي سياست شهرك سازي و مصادره اراضي فلسطيني ها شدت بخشيده اند.

وي افزود: آنها در صدد هستند تا هويت فلسطيني بيت المقدس را به طور كامل تغيير دهند و اين امر پيام آشكاري است تا همگان به ضرورت وحدت فلسطيني ها براي رويارويي با اين سياست ها توجه كنند.

فلسطيني ها در غزه با نگراني گفتگوها و راهكارهاي اجراي آشتي ملي را دنبال مي كنند و با ارسال پيام به رهبرانشان خواستار تسريع در اجراي اين روند هستند.

يحيي رباح نويسنده و تحليلگر فلسطيني در اين باره به العالم گفت: همه فلسطيني ها و گروه هاي سياسي و مقاومت بايد پيام شهادت شهروندان فلسطيني در حملات اخير را به خوبي دريابند و بدانند كه بدون توجه به وضعيت داخلي فلسطين نمي توانيم در مقابل دشمنان مقاومت كرده و اهداف خودمان را تحقق بخشيم.

AM - 03 - 19:50

پربیننده ترین خبرها