اعتصاب غذای بازداشت شدگان سیاسی در زندان اریحا

اعتصاب غذای بازداشت شدگان سیاسی در زندان اریحا
پنج‌شنبه 1 تير 1391 - 04:47

خانواده هاي 5 تن از بازداشت شدگان سياسي در زندان سازمان اطلاعات تشکيلات خودگردان فلسطين در شهر اريحا اعلام کردند که فرزندانشان از صبح امروز چهارشنبه اعتصاب غذاي نامحدود خود را آغاز کرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم این خانواده ها اعلام کردند که فرزندانشان به رغم صدور حکم آزادی شان از سوی دادگاه همچنان در زندان هستند و از همین رو، تصمیم به اعتصاب غذا در اعتراض تداوم بازداشت شان گرفته اند.

این افراد قبل از این تهدید به آغاز اعتصاب غذا در صورت عدم آزادی شان کرده بودند و خانواده های آنها تشکیلات خودگردان فلسطین را مسئول کامل جان عزیزانشان اعلام کرده بودند و بر لزوم آزادی فرزندانشان تاکید کرده بودند.

از سوی دیگرمرکز مطالعات و پژوهش های "اسرا" تاکید کرد که اسرای دربند زندان ایشل در بئر السبع برای دومین روز متوالی به اعتصاب غذای خود در اعتراض به حمله عناصر یگان "نحشون" به این زندان و ضرب و شتم اسرا و نیز اعتراض نسبت به مجازات های شدید اعمال شده علیه خودشان ادامه می دهند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ریاض الاشقر تاکید کرد که پس از حمله وحشیانه یگان نحشون که طی ماه های گذشته بی سابقه بود، اوضاع زندان ایشل همچنان ناآرام است؛ به ویژه که مدیریت زندان تعطیل شده و اسرای زخمی شده در جریان حملات دیروز اجازه خروج از زندان برای مداوای خود را پیدا نکرده اند.

اسرا نگران تکرار این حادثه هستند، اما در عین حال اعلام کرده اند که در مقابل اقدامات سرکوبگرانه مدیریت زندان ها تسلیم نخواهند شد. آنها خواستار توقف حملات وحشیانه اداره زندان ها علیه خود و بازگردانده شدن وسایل توقیف شده از داخل بندها و بازگشت اوضاع به روال سابق شدند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها