حمله به غزه، آزموني براي حكومت جديد مصر

حمله به غزه، آزموني براي حكومت جديد مصر
پنج‌شنبه 1 تير 1391 - 13:49

قدس اشغالي(العالم)- كارشناس امور رژيم اشغالگر قدس، تشديد حملات صهيونيستي به نوار غزه را آزموني براي حكومت جديد مصر برشمرد.

" فضل طهبوب " در گفت و گو با شبكه خبري العالم گفت: تشديد حملات، به مصر نشان مي دهد حملات رژيم صهيونيستي به غزه متوقف نمي شود و تل آويو مي خواهد با اين شيوه، موضع قاهره را به ويژه در شرايط فعلي مورد امتحان قرار دهد.
طهبوب افزود: علاوه بر آن نوعي ترس و نگراني بر جامعه صهيونيستي نسبت به آينده حاكم است؛ لذا رژيم اشغالگر قدس مي كوشد  با چنين حملاتي، به ساكنان سرزمين هاي اشغالي اطمينان خاطر دهد خصوصا كه علاوه بر مقاومت در غزه، صحراي سينا نيز پر از افراد مسلح است.
وي خاطر نشان كرد: رژيم سابق مصر به طور گسترده در خدمت رژيم اشغالگر قدس بود تا حدي كه حملات به نوار غزه با هماهنگي رژيم مبارك صورت مي گرفت.
به گفته طهبوب، مصر همچنان در دست نظاميان است كه به طور حتم رويكرد رژيم سابق را داشته و براي امضاي برخي توافقنامه ها مانند تبادل اسيران و آتش بس با جهاد اسلامي ميانجيگري كردند؛ ولي آيا اسراييل به تعهداتش پايبند است؟
وي ادامه داد: نظاميان مصر ملزم هستند تا رژيم صهيونيستي را به اجراي تعهد در زمينه عدم ترور رزمندگان فلسطيني وادار كنند؛ اما رژيم اشغالگر قدس با نقض تعهدات، دوشنبه اين هفته 5 نفر را به شهادت رساند.
طهبوب گفت: راهبرد رژيم صهيونيستي آن است كه اگر از نظام حاكم بر قاهره ناراضي باشد، با حمله به منطقه سينا و يا نوار غزه، آن را تحت آزمون قرار دهد.
وي افزود: صهيونيستها از جمله ليبرمن تاكنون چند بار پيرامون احتمال اشغال سينا سخن گفته اند، چنين امري نشان مي دهد رژيم صهيونيستي نسبت به افراد مسلح در سينا و مقاومت در غزه احساس خطر مي كند؛ لذا براي تسلط بر بخشهاي بسيار وسيعي از اين منطقه در حال برنامه ريزي است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها