خیانت به بحرین با "تروریسم رسانه ای"

خیانت به بحرین با
يکشنبه 11 تير 1391 - 11:41

مدير شبکه العالم سکوت درباره اوضاع بحرين و سانسور خبرهاي اين کشور را "تروريسم رسانه اي" عليه مردم اين کشور توصيف کرد و گفت: رسانه هاي غربي و عربي وابسته به جبهه استکبار، در بحرين چشمشان را درباره جنايات آل خليفه مي بندند، و در حوادث سوريه هم واقعيت ها را وارانه جلوه مي دهند.

"سید احمد سادات" در مصاحبه با هفته نامه صدا و سیما، با اشاره به بروز بدترین تروریسم دولتی در بحرین گفت:  درحالیکه 70 درصد مردم بحرین شیعه هستند، حکومت در اختیار یک خانواده است .. و نخست وزیر این کشور با 42 سال نخست وزیری رکورد دار است.

سادات افزود: با شروع بیداری اسلامی در منطقه، مردم بحرین نیز احساس کردند که فضایی ایجاد شده است تا آنها هم مطالبات خودشان را بیان کنند، در مقابل حکومت نیز باشدت هر چه تمامتر با این مطالبات و خواسته های مردمی مقابله کرد و با گلوله به آن پاسخ داد.

سادات با اشاره به سانسور خبرهای مربوط به انقلاب مردم بحرین در رسانه های استکباری و دست نشانده تأکید کرد: در بحرین بزرگترین نقص حقوق بشر اتفاق می افتد، بیش از 80 نفر ازجمعیت 700 هزار نفری این کشور از جمله تعداد قابل توجهی کودک کشته می شوند، حتی کودک 11 ساله ای را محاکمه می کنند، با پزشکان بسیار خشن برخورد می شود و در واقع  تروریسم دولتی در بدترین وضعیت آن در بحرین نمود یافته است؛ ولی با این وجود رسانه‌های منطقه "دیپلماسی سکوت" را در پیش گرفتند.

تروریسم رسانه ای در بحرین

سادات افزود: درواقع ما شاهد یک «تروریسم رسانه‌ای» به تمام معنی هستیم  .. رسانه های غربی و عربی وابسته به جبهه استکبار در بحرین چشمشان را درباره جنایات آل خلیفه می بندند ولی در حوادث سوریه با وارانه جلوه دادن واقعیت ها ومونتاژهای تصویری وجعل اخبار به تروریستها کمک شایانی می کنند.

سادات ادامه داد: این چیزی جز تروریسم رسانه ای نیست، جالب اینجا است که بحرین از نظر فاصله مکانی، نزدیک ترین محل به شبکه الجزیره قطر است، اما این شبکه خبرهای بحرین را بطور کامل سانسور می کند. لذا نوعی دو گانگی در برخورد كشورهای منطقه نسبت به تحولات وجود دارد.

نادیده گرفتن حق بحرینی ها در تعیین سرنوشت

مدیر شبکه العالم خاطرنشان کرد: در لیبی حق تعیین سرنوشت یك حق مسلم مردمی شناخته شده است، اما همین حق در مورد مردم بحرین از سوی غرب و شورای همكاری خلیج فارس انكار می‌شود.

خبرها و تصاویر ویژه العالم از بحرین

سادات تأکید کرد: در این شرایط و با این برخورد غیر منصفانه رسانه ای، شبکه العالم اخباربحرین و انقلاب مردمی آن را به طور وسیعی پوشش داده است؛ حتی برخی سفرای غربی حاضر در کشور بحرین خبرها را از شبکه العالم پیگیری می کنند، و این گزارشی است که حکومت بحرین منتشر و به آن اذعان کرده است.

سادات افزود: بر ساس گزارشهای متعددی که منتشر شده، شبکه العالم در بحرین اولین شبکه شیعیان واهل تسنن است .. ما با استفاده از خبرنگاران افتخاری خود به اخبار و تصاویر اختصاصی و ویژه دسترسی خوبی داریم، و همواره اخبار بحرین جزو اولویتهای خبری شبکه است .

سادات با اشاره به تحت تعقیب بودن خبرنگار شبکه العالم در بحرین تأکید کرد: ما موفق شدیم خبرنگار العالم را از بحرین خارج کنیم و تلاش می کنیم که سایر خبرنگاران افتخاری شبکه هم که در فشار هستند، شناسایی نشده و آسیب نبینند.

مردم بحرین از حمایت رسانه ای ایران قدردانی می کنند

مدیر شبکه العالم  خاطرنشان کرد: مردم بحرین از جمهوری اسلامی ایران و صدا و سیما قدردانی می کنند، و بارها گفته اند که اگر حمایت های رسانه های جمهوری اسلامی ایران نبود، انقلاب مردم بحرین به این مرحله نمی رسید و ما می بینیم که مردم کماکان در صحنه اند و حکومت برای برگشت آبروی از دست رفته خود به دنبال گفت وگو با مردم است.

سادات گفت: عربستان سعودی در قالب سپر جزیره به بحرین لشکرکشی کرد، ولی این امر با هیچ واکنشی از طرف مدعیان حقوق بشر و مجامع بین المللی مواجه نشد؛ جالب اینجاست که در خصوص حوادث سوریه  همواره به نحوی مدعی دخالت ايران وحزب الله در سوریه شدند، تا توجیهی باشد در مقابل لشکرکشی سعودي به  بحرين و ترویج این امر که  ایران از علویهای هم پیمان خود در سوریه حمایت می کند و آنها نیز از سنی های همپیمان خود در بحرین.

انعکاس اخبار از قلب حوادث در سوریه

سادات با اشاره به حضور پر رنگ خبرنگاران و فعالان رسانه ای شبکه العالم در سوریه گفت: پس از حوادث اخیر سوریه شبکه العالم تعداد خبرنگاران خود را در این خطه از جهان اسلام افزایش داد به صورتیکه اکنون سه خبرنگار العالم در شهر دمشق فعالند و دیگر شهرها و استان های همجوار را نیز پوشش می دهند .. همچنین خبرنگاران

پربیننده ترین خبرها