عضو سازمان آزاديبخش فلسطين:

شهرك سازي مانع تشكيل كشور فلسطين است

شهرك سازي مانع تشكيل كشور فلسطين است
يکشنبه 11 تير 1391 - 13:20

عضو كميته اجرايي سازمان آزاديبخش فلسطين ادامه شهرك سازي رژيم صهيونيستي و غصب اراضي ملت فلسطين را مانعي بر سر راه تشكيل كشور فلسطين عنوان كرد.

واصل ابو يوسف يكشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم تاكيد كرد: تصميم اين كميته مبني بر درخواست از شوراي امنيت براي تشكيل نشست فوري براي توقف شهرك سازي اسرائيلي پس از اطمينان از اين موضوع صورت گرفت كه روند شهرك سازي و گسترش آن مانع تشكيل كشور فلسطين و حق تعيين سرنوشت و بازگشت آوارگان فلسطيني خواهد شد.

ابو يوسف گفت: بسياري از كشورهاي تاثيرگذار درباره مشروع نبودن شهرك سازي و ضرورت توقف آن سخن گفته اند.

وي افزود: شايد موضوعي كه رهبري تشكيلات خودگردان را تشويق به انجام اين تحرك نمود سفر وي به فرانسه و موضع اين كشور ضد شهرك نشيني و همچنين سفر ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه به منطقه و اظهارات وي درباره ضرورت توقف شهرك نشيني و اشغالگري و تشكيل كشور فلسطين بود.

ابو يوسف خاطرنشان كرد: ما معتقديم شهرك سازي اسرائيلي و گسترش آن در همه مناطق به خصوص در بيت المقدس مانع تشكيل كشور فلسطين خواهد بود و اين مساله بايد در شوراي امنيت مطرح شود تا قطعنامه واضحي صادر شود كه رژيم اشغالگر را به توقف شهرك سازي ملزم كند.

عضو كميته اجرايي سازمان آزاديبخش فلسطين ادامه داد: كابينه راستگراي افراطي بينامين نتانياهو در اسرائيل اقداماتي را براي جلوگيري از تشكيل كشور فلسطين و حق تعيين سرنوشت و بازگشت انجام داده است كه گسترش شهرك سازي صهيونيستي از آن جمله است.

ابويوسف گفت: ما تلاش مي كنيم مقاومت مردمي را در همه مناطق شهرك نشيني و ضد ديوار حائل و اشغالگري تقويت كنيم و در زمينه ديپلماتيك نيز تصميم گرفته ايم به شوراي امنيت مراجعه كنيم.

وي به تعويق ديدار محمود عباس رييس تشكيلات خودگردان فلسطين با شائول موفاز معاون نخست وزير اسرائيل اشاره كرد و افزود: موفاز رئيس حزب كاديما است و در كابينه ائتلافي افراطي رژيم صهيونيستي حضور دارد.

وي خاطرنشان كرد: حزب موفاز در ائتلاف راستگراي افراطي كابينه اسرائيل كه براي گسترش شهرك سازي تلاش، غزه را بمباران، فلسطينيان را محاصره و حقوق آنان را انكار مي كند، مشاركت دارد.

ابويوسف با بيان اين كه موفاز و حزب وي خواستار تشكيل كشور فلسطين با مرزهاي موقت هستند، گفت: بسياري از نيروهاي سياسي و مردم فلسطين نيز با سفر موفاز به رام الله مخالفت كرده اند.

Fz-1-00:02 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها