فعال حقوق بشر: بازگشایی رفح کافی نیست

فعال حقوق بشر: بازگشایی رفح کافی نیست
جمعه 23 تير 1391 - 07:00

عضو انجمن مستقل حقوق بشر فلسطيني \يشرفت حاصل شده در بازگشايي گذرگاه رفح را کافي ندانست و از دولت مصر و مقامات فلسطيني خواست براي تضمين ادامه اين روند و بازگشايي ساير گذرگاه هاي غزه تلاش کنند.

" صلاح عبدالعاطي " در گفت و گو با شبكه خبري العالم بر ضرورت باز ماندن گذرگاه رفح و فراهم بودن زمينه استفاده شهروندان فلسطيني از اين گذرگاه تاكيد كرد و گفت: فلسطيني ها از طريق گذرگاه رفح  می توانند با دنياي خارج در ارتباط باشند و نيازهاي خود را تامين كنند.

وي بازگشايي همه گذرگاه ها به ويژه گذرگاه هاي ميان كرانه باختري و باريكه غزه و استفاده همه فلسطینی ها از این گذرگاه ها را ضروری دانست و گفت: گشوده شدن اين گذرگاه ها برای يكپارچه سازي نظام سياسي فلسطين ، ضرورتي اجتناب ناپذير است.

"صلاح عبدالعاطي" با بيان اين كه اين مساله جنبه هاي مختلف امنيتي ، سياسي و لجستيكي را در بر مي گيرد ، از رياست تشكيلات خودگردان خواست تلاش لازم براي تضمين باز ماندن گذرگاه ها و برطرف کردن مشكلات موجود به کار گیرد.

وی از دولت غزه نيز خواست به وظايف خود مبنی بر زمينه سازي برای تردد آسان مسافران و تامين آسايش آن ها در این گذرگاه ها عمل کند.

 

07/12           18:44



پربیننده ترین خبرها