برگزاری آيين همبستگي با اسراي فلسطيني درغزه

برگزاری آيين همبستگي با اسراي فلسطيني درغزه
سه شنبه 27 تير 1391 - 08:01

جنبش هاي جهاد اسلامي و حماس دوشنبه شب مراسم همبستگي با اسيران فلسطيني بويژه اكرم اليخاوي را كه همچنان در زندانهاي رژيم صهيونيستي دراعتصاب غذا به سر مي برد، برگزار كردند.


به گزارش خبرنگار شبكه خبري العالم از غزه، اكرم اليخاوي اسير فلسطيني از 95 روز پيش در زندان رژيم صهيونيستي اعتصاب غذا كرده است.

در اين مراسم خانواده هاي اسيران و آزادگان فلسطيني به همراه گروهي از شهروندان عرب براي اعلام همبستگي با اسيران فلسطيني شركت داشتند.

محمود السرسك آزاده فلسطيني در حاشيه اين مراسم در گفت وگو با خبرنگار العالم خطاب به اسيران فلسطيني خاطرنشان كرد: شما با اعتصاب غذاي اسطوره اي و نمايش وحدت و همبستگي خويش در برابر رژيم صهيونيستي، قهرمان هستيد.

اين آزاده فلسطيني اظهار داشت: وحدت شما، قدرت و رمز پيروزي در برابر غلدوري وستمگري صهيونيست ها است. پيام من به شما اين است كه مقاومت كنيد و گشايش به اذن خداوند نزديك است.

عارف الصبري نماينده يمني همبستگي كننده با اسيران فلسطيني به خبرنگار العالم گفت: تا زماني كه يك اسير فلسطيني در زندان هاي صهيونيست ها باشد، همه مسلمانان مسئول هستند.

وي افزود: بايد امت اسلامي با همه ابزارهاي مشروع براي نجات اسيران فلسطيني به پا خيزد و بايد براي به اسارت گرفتن صهيونيست ها كه با امت اسلامي مي جنگند، تلاش شود.
 
گروه هاي فلسطيني شركت كننده در اين مراسم بر حمايت خود از گزينه مقاومت تاكيد كرده و آن را مفيدترين گزينه براي آزاد سازي اسيران دانستند.

آنها همچنين بسيج همه تلاش هاي داخلي، عربي و اسلامي براي رسيدن به اين هدف ملي و انساني را خواستار شدند.

خضر حبيب از رهبران ارشد جنبش جهاد اسلامي فلسطين در حاشيه اين مراسم در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: نيروها و جريان هاي اسلامي و ملي اين مراسم را براي همبستگي با اسيران كه همچنان در اعتصاب غذا به سرمي برند، برگزار كرده اند و بر گزاري اينگونه مراسم ادامه خواهد يافت.

عطاالله ابوالسبح وزير امور اسيران و آزادگان فلسطيني هم به خبرنگار العالم گفت: بايد از جنبش اسيران براي دستيبابي به حقوق خود مطابق قوانين و موازين بين المللي حمايت و پشتيباني كرد.

وزير امور اسيران و آزادگان فلسطيني خاطرنشان كرد: اسيران فلسطيني اعلام كرده اند تا زماني كه رژيم اسرائيل توافقنامه اسيران را اجرا نكند، دست از اعتصاب غذا نخواهند كشيد.

وي افزود: رژيم صهيونيستي فريبكاري مي كند و نمي خواهد اين توافقنامه را اجرا كند بنابر اين بايد نبرد عليه اين رژيم جنايتكار از سرگرفته شود.
 
tt-16-21:38

پربیننده ترین خبرها