فايننشال تايمز با اشاره به انتخاب بندر

سعودي‌ها خواهان نقش بيشتري در منطقه هستند

سعودي‌ها خواهان نقش بيشتري در منطقه هستند
سه شنبه 3 مرداد 1391 - 02:55

فايننشال تايمز به دشمني ويژه بندر با بشار اسد رئيس جمهور سوريه اشاره كرده و انتخاب وي به عنوان رئيس سازمان اطلاعات عربستان يك روز پس از انفجار خونين دمشق را داراي معني و رابطه دانسته است. انتخاب بندر بن سلطان به عنوان رئيس سازمان اطلاعات عربستان، موجي از گمانه‌زني‌ها را در مورد اهداف و دلايل اين انتخاب به ميان آورد.

به گزارش پایگه اطلاع رسانی العالم اين انتخاب همانگونه كه پيش از اين انتظار مي‌رفت از ابعاد گوناگون مورد بحث و بررسي قرار گرفته است. روزنامه فايننشال تايمز چاپ انگليس در شماره امروز دوشنبه خود با اشاره به اين انتخاب دليل عمده آن را علاقمندي سعودي‌ها براي ايفاي نقش بيشتر در منطقه خاورميانه به خصوص مقابله با نفوذ روزافزون ايران با حضور اطلاعاتي و امنيتي برآورد كرده‌ است.

بر اساس اين گزارش سعودي‌ها با اين انتخاب سياست دشمن‌پروري خود را به صورت علني اعلام كردند و اميد دارند كه اين ديپلمات 63 ساله سابق بتواند گليم آنها را از توفان‌هاي خاورميانه بيرون بكشد.

اين روزنامه در ادامه نوشته است عربستان از زمان آغاز تغييرات در جهان عرب به صورت‌هاي گوناگون با آن تعامل كرده است، در بحرين دخالت نظامي كرد، در يمن تلاش كرد آن را با روندي سياسي مواجه كند و البته با از دست دادن متحدانش در مصر و تونس، اكنون تلاش مي‌كند نظام حاكم در سوريه را سرنگون كند.

فايننشال تايمز به دشمني ويژه بندر با بشار اسد رئيس جمهور سوريه اشاره كرده و انتخاب وي به عنوان رئيس سازمان اطلاعات عربستان يك روز پس از انفجار خونين دمشق را داراي معني و رابطه دانسته اس

اين روزنامه انگليسي در پايان نوشته است كه روابط ويژه بندر با آمريكايي‌ها اين انتظار را ايجاد كرده است كه عربستان بتواند با استفاده از تجربيات آمريكايي‌ها سازمان اطلاعاي قدرتمندي را ايجاد كند.

پربیننده ترین خبرها