فشار آمريكا،عامل به قدرت رسيدن بندر بن سلطان

فشار آمريكا،عامل به قدرت رسيدن بندر بن سلطان
شنبه 31 تير 1391 - 07:33

لندن (العالم) ـ تحليلگر مسائل سياسي عربستان گفت: تعيين بندر بن سلطان به عنوان رئيس سازمان اطلاعات عربستان و جانشين مقرن بن عبدالعزيز، تحت فشار آمريكايي ها صورت گرفته است.

"حمزه الحسن" شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، تصريح كرد: بندر همان شخصي است كه آمريكا مي خواهد از طريق وي منافع خود را در عربستان و كل منطقه تامين كند.

الحسن افزود: منطقه با تحولات جديدي روبروست و عربستان نيز خود را براي مقابله و مواجهه آماده مي كند و درچنين شرايطي آمريكا براين باور است كه بندر شايد براي اين مرحله مناسب باشد.

تحليلگر مسائل سياسي عربستان در ادامه اظهار داشت: بركناري ناگهاني مقرن بن عبدالعزيز و سپردن سمت او به بندر بن سلطان ممكن است براي سروسامان دادن به اوضاع خاندان حاكم و تقسيم قدرت در ميان اين خاندان بوده است.

وي با اشاره به تغيير ناگهاني در راس سازمان اطلاعات عربستان گفت: اين احتمال وجود دارد كه بندر را روي كار آورده اند تا ماموريت هاي پليدي را به انجام برساند ، همان گونه كه در گذشته نيز چنين روال بوده است.

الحسن خاطرنشان كرد: بندر در زمينه سياست داخلي فعاليتي نخواهد داشت زيرا امنيت داخلي به عهده وزارت كشور و سازمان بازجويي و خاندان حاكم عربستان است.

وي گفت: آل سعود در زمينه اين تغيير ناگهاني، به دنبال كسي است كه هيبت خاندان سعودي را احيا كند و آن ها بتوانند وي را به عنوان نماينده عربستان به مردم و جهان معرفي كنند.

الحسن اظهار داشت كه تلاش هاي آنان به نتيجه نخواهد رسيد و بندر نخواهد توانست عربستان را نجات دهد و جايگاه اين كشور را بازگرداند، به ويژه اين كه وي بيمار نيز است.

وي تصريح كرد: اميدها اكنون به شخصيتي است كه به فساد و غارت معروف است، همه قرارداد يمامه را به ياد دارند و اينكه چگونه بندر با زبان خود به فساد اقرار كرد و گفت "چه اتفاقي مي افتد اگر من دو ميليارد دلار سرقت كنم يا اينكه يك ميليون در راه توسعه به هدر رود ؟".

20-12:01

پربیننده ترین خبرها