عضو مجلس نمايندگان سوريه:

تقسیم خاورمیانه از سوریه آغاز می شود

تقسیم خاورمیانه از سوریه آغاز می شود
جمعه 6 مرداد 1391 - 13:42

العالم، دمشق - عضو مجلس نمايندگان سوريه درباره توطئه فتنه انگيزي و تقسيم خاورميانه هشدار داد و گفت: اين توطئه از طريق ايجاد پايگاهي براي القاعده در سوريه و سپس اعزام القاعده به سوي همسايگان عرب و اسلامي اين كشور اجرا مي شود.

"شریف شحاده" روز جمعه به شبكه خبري العالم، گفت: آمريكا خود حامي تروريسم است اما ديگر كشورها را به تروريسم متهم مي كند؛ واشنگتن همراه با عربستان با تأسيس گروهي وهابي به نام القاعده در افغانستان و تشكيل زيرشاخه هائي براي آن در كشورهاي مختلف جهان تروريسم را گسترش داده اند.

عضو مجلس نمايندگان سوريه، افزود: سوريه امروز با تروريسم، القاعده، گروه هاي سلفي و وهابيت مواجه است؛ ما از ابتداي بحران سوريه اعلام كرديم كه گروههاي تروريستي مسلح همان گروه هاي سلفي هستند و درباره فعاليت القاعده و وهابيت هشدار داديم، اما گفته هاي ما جدي تلقي نشد.

شحاده گفت: همه رسانه هاي جهان اعلام مي كنند كه القاعده پايگاهي براي خود در سوريه ايجاد كرده است و ملت، ارتش و دولت سوريه هم اكنون با القاعده مبارزه مي كنند.

وی افزود: توطئه فتنه انگيزي و تقسيم خاورميانه از زمان پيروزي انقلاب عظيم ايران عليه آمريكا و مهره اش شاه مخلوع آغاز شد و هدف از توطئه چيني براي منطقه خاورميانه تقسيم منطقه به كشورهاي كوچك و تبديل رژیم صهیونیستی به قدرتی منطقه ای است. 

عضو مجلس نمايندگان سوريه، گفت: دشمنان هم اكنون روي سوريه متمرکز شده اند و در آينده روي ايران تمركز خواهند كرد تا مقاومت را براي تأمين منافع رژیم صهیونیستی و تجزيه جهان عرب و اسلام از بين ببرند.

شحاده به تركيه در خصوص عواقب دشمني با سوريه هشدار داد و گفت : اقدامات ضد سوري تركيه عواقب وخيمي را براي اين كشور به همراه خواهد داشت، همانگونه كه حمايت آمريكا از القاعده باعث به وجود آمدن انفجارهاي 11 سپتامبر شد.

07/26 - 23:35         

 

 

 



پربیننده ترین خبرها