پیامدهای دعوت از مشعل در نشستی با حضور یک صهیونیست

پیامدهای دعوت از مشعل در نشستی با حضور یک صهیونیست
جمعه 6 مرداد 1391 - 17:16

دعوت از يك فعال اسرائيلي براي شركت در كنگره حزب عدالت و توسعه مغرب كه در آن از خالد مشعل رييس دفتر سياسي جنبش حماس و شماري از مسوولان فلسطيني و رهبران احزاب و جريان‌هاي اسلامي در جهان عربي نيز دعوت شده است، حرف و حديث‌هاي بسياري به دنبال داشت.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، دفتر مركزي جمعيت حقوق بشر مغرب، دعوت حزب عدالت و توسعه از "عوفر روبنشتاين" براي شركت در كنگره اين حزب را محكوم كرد و اين شخص را يكي از مسوولان صهيونيست دانست.

اين جمعيت با يادآوري اين كه حزب عدالت و توسعه حزب نخست‌وزیر مغرب است، دعوت اين حزب از يك مسوول اسرائيلي را به مثابه پافشاري بر سياست عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي دانست. اين در حالي است كه مغرب، عضو جنبش جهاني بي.دي.اس (جنبش مبارزه با صهيونيسم) است. اين جنبش خواهان تصويب قانوني است كه هرگونه عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي را جرم بداند. يكي از ابعاد مبارزه با صهيونيسم، بعد اقتصادي آن است كه در ماه رمضان جلوه ديگري مي‌يابد اين در حالي است كه اسرائيل خرماهاي تولید شده در سرزمین‌های اشغالی را براي فروش در بازارهاي مغرب عرضه مي كند.

دفتر مركزي جمعيت حقوق بشر مغرب همچنين از دولت مغرب خواست آيين‌نامه دادگاه كيفري بين‌المللي را امضا كند. اين قانون درباره پيگرد افراد متهم به ارتكاب جنايات كشتار جمعي و جنايت ضد بشريت و جنايات جنگي و همچنين جنايت تجاوز است.

در اين ميان حزب عدالت و توسعه از پيامدهاي به وجود آمده به سبب دعوت از عوفر روبنشتاين مشاور اسبق اسحاق رابين رييس رژيم صهيونيستي و همچنين رييس انجمن صلح در فرانسه عذرخواهي كرد.

حزب عدالت و توسعه تاكيد كرد كه دعوت از روبنشتاين به عنوان شخصي فرانسوي كه از مساله فلسطين حمايت مي كند صورت گرفته است، به ويژه كه براي او از طريق تشكيلات خودگردان گذرنامه ديپلماتيك صادر شده است!!

حزب عدالت و توسعه همچنين بر مواضع خود كه مبارزه با عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي است پافشاري و تاكيد كرد.

روزنامه اينترنتي "ديلي كالر" وابسته به گروه رسانه هاي "وال استريت ژورنال" در اين خصوص نوشت: آمريكايي‌ها از رفتار هواداران حزب عدالت و توسعه در مخالفت با ميزباني عوفر روبنشتاين شگفت زده شده اند.

بر اساس نوشته این روزنامه اینترنتی اسلام‌گرايان از دعوت يك يهودي عذرخواهي كردند اما از دعوت خالد مشعل رييس دفتر سياسي حماس عذرخواهي نكردند.اين رويكرد ديلي كالر به آن سبب است كه آمريكا جنبش حماس را سازماني تروريستي مي‌داند.

از سوي ديگر سازمان جوانان حزب عدالت و توسعه ضمن قدرداني و اعتماد به حزب عدالت و توسعه و اصول تغيير ناپذير اين حزب در مبارزه با عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي از تلاش برخي طرف‌ها براي سوء استفاده از اشتباه به وجود آمده انتقاد و ابراز اميدواري كرد كه چنين اشتباهاتي تكرار نشوند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها