ارتش با تحركات ضد سوري درلبنان مقابله می کند

ارتش با تحركات ضد سوري درلبنان مقابله می کند
چهارشنبه 11 مرداد 1391 - 05:48

بيروت (العالم) - نماينده مجلس لبنان، اظهارات اخير فرمانده ارتش كشورش را به منزله تعيين چارچوب براي ماموريت هاي ارتش لبنان در زمينه مقابله با هرگونه تحركات ضد سوري در كشور عنوان كرد.

"وليد سكريه" چهارشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: اظهارات اخير فرمانده ارتش لبنان با هدف تعيين چارچوب براي ماموريت هاي ارتش و دور نگاه داشتن لبنان از بحران سوريه و پيامدهاي اين جنگ بر وضعيت كشور ايراد شد.

فرمانده ارتش لبنان در اظهاراتي تاكيد كرد كه لبنان به هيچ وجه با ايجاد منطقه امن در مرزهاي اين كشور با سوريه موافقت نخواهد كرد و آماده مقابله با هر گونه نفوذ اسرائيل تا آزادسازي آخرين نقطه از سرزمين اشغال شده لبنان است و نيز خط ترسيم شده سازمان ملل بين لبنان و فلسطين اشغالي موسوم به خط آبي، را به عنوان مرز نهايي ميان لبنان و اسراييل قبول ندارد.

اين كارشناس مسائل نظامي و راهبردي لبنان همچنين موضع گروه 14 مارس را كه درصدد انتقال بحران سوريه به داخل لبنان از طريق تلاش براي ايجاد منطقه اي امن با هدف دخالت در امور سوريه است ، محكوم كرد.

سكريه گفت: اخيرا" برخي اتهامات از سوي افرادي كه درصدد تامين منافع برخي گروه ها هستند ، مطرح شده است ولي اظهارات فرمانده ارتش لبنان بعد از توافق همه طرف هاي لبناني در زمينه دور نگاه داشتن اين كشور از بحران سوريه و اجازه ندادن تبديل لبنان به عنوان منطقه اي براي دخالت در امور سوريه ايراد شد تا كشور درگير ناآرامي هاي سوريه نشود و فرمانده ارتش لبنان با اين سخنان در واقع چارچوبي براي ماموريت هاي ارتش تعيين كرد.

نماينده مجلس لبنان با اشاره به مواضع گروه 14 مارس عليه سوريه افزود: سوريه به لبنان تعرض نمي كند ، بلكه اين مخالفان سوري هستند كه خواهان ايجاد منطقه امن در لبنان هستند و گره 14 مارس از اين مساله حمايت و به داخل سوريه سلاح قاچاق مي كند.

وي خاطرنشان كرد كه گروه 14 مارس، عناصر مسلح سوري مخالف نظام بشار اسد را به منطقه شمال لبنان وارد كرده و با تلاش براي تبديل منطقه شمال لبنان به منطقه اي امن ، قصد تجهيز عناصر مسلح در سوريه به سلاح و تجهيزات پشتيباني را دارد و از اين رو موضع فرمانده ارتش لبنان اين بود كه ارتش با اقتدار با هر تلاشي براي ايجاد منطقه امن در شمال كشور مقابله خواهد كرد.

سكريه افزود: حملاتي از لبنان عليه ارتش سوريه صورت گرفته و درنتيجه اين حملات برخي از سوري ها به ضرب گلوله افرادي كه از لبنان آمده بودند ، كشته شدند و نيروهاي ارتش سوريه نيز دربرابر اين حملات از خود دفاع كردند.

وي گفت: نيروهاي ارتش سوريه مجبور شدند كه به منابع اين تيراندازي ها پاسخ دهند و اين ها واقعيت هايي است كه نبايد تحريف شود.

Fz-31-19:28

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها