دلایل دخالت صهیونیستها در انفجار سینا

دلایل دخالت صهیونیستها در انفجار سینا
دوشنبه 16 مرداد 1391 - 17:29

کارشناس مرکز مطالعات راهبردي الاهرام با توجه به نشانه ها، امکان دست داشتن رژيم صهيونيستي در حمله سينا و کشته شدن 16 مرزبان مصري را بعيد ندانست.

"بشیر عبدالفتاح" در مصاحبه با شبکه العالم اظهار داشت: دولت مصر باید در معاهده امضا شده با رژیم اشغالگر در سال 1979 تجدید نظر کند.

عبدالفتاح با اشاره به ممنوع بودن استقرار نیروهای مصری در منطقه مرزی موسوم به "ج" در سینا، بر اساس معاهده کمپ دیوید، گفت: وزارت امورخارجه آمریکا چند روز قبل منطقه سینا را نا امن و بی ثبات اعلام کرد؛ اگر این حادثه را با گزارش آمریکا را کنار هم قرار دهیم، می توانیم ارتباط این دو مسأله را دریابیم.

وی ادامه داد: این حادثه پس از انتخاب محمد مرسی به ریاست جمهوری و گشوده شدن گذرگاه رفح بین مصر و فلسطین و استقبال مرسی از خالد مشعل رییس دفتر سیاسی جنبش حماس و اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت فلسطین در غزه ، و همچنین گامهای مهم مصر برای آشتی فتح و حماس روی داده است .. علاوه بر این پنج شنبه گذشته رژیم اشغالگر به صهیونیستها هشدار داد که با توجه به احتمال بروز هرگونه اقدام خشونت آمیز، خاک مصر را ترک کنند.

عبدالفتاح بسته شدن گذرگاه رفح را مقطعی دانست و گفت: این امر بر روابط مصر و فلسطین تأثیر منفی نخواهد گذاشت، و پس از انجام تحقیقات درباره حادثه، گذرگاه رفح گشوده خواهد شد.

 

tt-6-16:05

پربیننده ترین خبرها