درخواست هنیه برای تجمع مردم در مقابل سفارت مصر در غزه

درخواست هنیه برای تجمع مردم در مقابل سفارت مصر در غزه
سه شنبه 17 مرداد 1391 - 04:08

نخست وزير فلسطين خواستار تجمع اقشار مختلف ملت فلسطين در مقابل سفارت مصر در غزه و اقامه نماز تراويح در اين مکان به نشانه ابراز همبستگي با ملت مصر شد.

به گزارش العالم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه خاطر نشان کرد که به فتحی حماد وزیر کشور فلسطین دستور داده است که همکاری و تعامل کامل با سرویس های امنیتی مصر برای کشف جزئیات حادثه شهادت 16 نیروی امنیتی مصر را به عمل بیاورد تا دست های پشت پرده این حوادث رو شود.

هنیه ضمن تمجید از موضع رسمی مصر در قبال جنایت هولناک اخیر، از رسانه های کشور دوست و برادر مصر خواست که به دروغ پردازی ها و شایعه پراکنی ها توجهی نداشته باشند و فریب آنها را نخورند.

وی قبل از این نیز در جریان نشست فوق العاده دولت منتخب فلسطین در غزه برای بررسی پیامدهای حمله به نیروهای امنیتی مصر، با صدور بیانیه ای خاطر نشان کرد که «ما خواستار تشکیل کمیته امنیتی مشترک و دائمی برای بررسی مسائل مشترک مربوط به منافع عالی طرفین مصری و فلسطینی هستیم.»

نخست وزیر فلسطین تصریح کرد که دولت وی اهتمام زیادی به برقراری امنیت و آرامش در مصر دارد و امنیت این کشور را امنیت فلسطین و هر گونه تعرض به آنرا تعرض به امنیت ملی فلسطین تلقی می کند.

وی رژیم صهیونیستی را به دست داشتن در این حمله متهم کرد و گفت:« سناریوی این جنایت و حوادث قبل از آن نشانگر دست داشتن رژیم صهیونیستی در این مسائل به منظور تحقق اهداف سیاسی و امنیتی و بر هم زدن معادلات در منطقه سیناء و نیز ایجاد تنش در مرزهای مصر و ضربه زدن به تلاش های مشترک طرفین مصری و فلسطینی برای پایان دادن به محاصره غزه است.»

هنیه تصریح کرد که «امکان ندارد هیچ شهروند فلسطینی به هر طریقی در این حادثه دست داشته و به کشتن برادران خود در کشور دوست و برادر مصر کمک کند و یا تحریک به چنین کاری نماید.»

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها