حماس حمله به پاسگاه مرزي مصر را محكوم كرد

حماس حمله به پاسگاه مرزي مصر را محكوم كرد
سه شنبه 17 مرداد 1391 - 06:18

جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) حمله به يك پاسگاه مرزي مصر در صحراي سينا كه بيش از 20 سرباز مصري در آن كشته و زخمي شدند را محكوم كرد.

غازي حمد از رهبران حماس سه شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: تنها كسي كه از چنين اقداماتي بهره مي برد رژيم صهيونيستي است.

حمد گفت: رژيم صهيونيستي همواره در صدد از بين بردن امنيت و ثبات مصر بوده است و صحراي سينا را نقطه ضعف مصر مي داند كه از اين طريق مي تواند مصر را از لحاظ امنيتي، نظامي و اقتصادي تضعيف كند.

وي افزود: اين حمله، حمله اي بزرگ و طراحي شده است كه هدف از آن ايجاد بحراني بزرگ براي نظام جديد مصر و آسيب زدن به روابط ملت هاي مصر و فلسطين است.

عضو ارشد جنبش حماس گفت: اين حمله را نمي توان با ديدي ساده و گذرا ارزيابي كرد به خصوص كه مي دانيم سازمان جاسوسي موساد هميشه تلاش مي كند در منطقه تشنج ايجاد كند.

حمد هشدار داد كه عده اي با انتشار شايعاتي مبني بر اين كه مهاجمان از غزه و نزديك به حماس بودند در صدد فتنه انگيزي بين مصريها و فلسطينيها هستند.

عضو ارشد حماس توضيح داد: حماس موضعي آشكار و مشخص در قبال اين عمل جنايتكارانه اتخاذ كرده و در اين مصيبت در كنار ارتش و ملت مصر ايستاده است.

وي اقدام مقامات مصر در بستن گذرگاه رفح پس از اين حادثه را مساله اي موجه دانست اما اظهار اميدواري كرد اين مساله زياد طول نكشد چون كه بر مردم غزه كه در محاصره رژيم اشغالگر صهيونيستي هستند تاثير مي گذارد.

اين مسئول حماس همچنين گفت: اين حادثه خطرناك چشمان مصر را به ضرورت هشياري در خصوص منطقه سينا براي كوتاه كردن دست اين جنايتكاران و خرابكاران و خنثي كردن نقشه هاي اسرائيل كه مي خواهد سينا را به زمين مين گذاري شده براي مصريها و فلسطينيها تبديل كند، باز مي كند.

حمد درباره اقدام دولت غزه در بستن تونلها در مرز رفح با مصر افزود: اين تونل ها در پي تماسها بين جنبش حماس و دولت مصر بسته شد.

وي گفت: همچنين نيروهاي فلسطيني بيشتري با هدف ايجاد امنيت در مرزها و جلوگيري از عبور غير قانوني افراد از مرز و كمك به برادران مصري براي اجراي تدابير امنيتي، مستقر شدند.

Ma.18:42.6

پربیننده ترین خبرها