نويسنده و تحليلگر سياسي فلسطيني:

قدس؛ «قطب نما»ی حوادث منطقه

قدس؛ «قطب نما»ی حوادث منطقه
جمعه 27 مرداد 1391 - 17:51

العالم، بيروت - نويسنده و تحليلگر سياسي لبناني با اشاره به اين که «قدس، قطب نماي حوادث منطقه است»، وقايع سوريه را طرحي آمريکايي- صهيونيستي براي ضربه زدن به مقاومت دانست که توسط برخي از کشورهاي عربي منطقه در حال اجراست.

"رفعت بدوي" روز جمعه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: روز جهانی قدس، نشان دهندۀ اهميت قدس شريف براي مسلمانان است و تا آزادسازي قدس، زمان زیادی باقی نمانده است.

نویسنده و تحلیلگر سیاسی فلسطینی افزود: هدف امام خميني (ره) از تعيين روز جهاني قدس و مصادف قرار دادن آن با روز جمعه كه روز عبادت مسلمانان است، آن بوده که مساله قدس و مقاومت، در اعتقادات مسلمانان و در ذهن اعراب زنده و جاوید بماند.
بدوي، اقدامات و تلاش‌هاي يكپارچه براي آزادسازي قدس از دست رژيم اشغالگر و تسليم نشدن در مقابل هرگونه توافقنامه ذلت بار با اسراييل را خواستار شد و هرگونه توافق با اسراييل را به معناي به رسميت شناختن اين رژيم غاصب دانست.
وي با ابراز تأسف از تلاش برخي رژيم‌هاي عربي براي ضربه زدن به مساله قدس و مقاومت فلسطين، اظهار داشت: سوريه بهای سياسي و اقتصادي سنگيني پرداخت کرده و تحت فشارهاي سياسي جهاني و حملات تبليغاتي و توطئه قرار گرفته تا از مواضع خود در حمايت از مقاومت و مساله فلسطين دست بردارد.
نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی، خاطرنشان كرد: آمريكا طرح خاورميانه جديد را از طريق برخي كشورهاي عربي اجرا مي‌كند؛ و چنان كه شاهد هستيم، رژيم صهیونیستی نیز توسط عناصر سوری و غیر سوری و با پول کشورهای عربي، سوريه را هدف قرار داده، بی آن كه حتي يك گلوله شلیک کند.
بدوي اين سوال را مطرح كرد كه «چگونه كشورهاي عربي حوزه خليج فارس به خود اجازه می‌دهند آشکارا میلیون‌ها دلار براي مسلح كردن مخالفان سوري به منظور سرنگوني نظام سوريه هزینه كنند، در حالي كه با گذشت 62 سال از اشغال فلسطين، تاكنون براي هدف قرار دادن رژيم اشغالگر اقدامی نکرده‌اند؟ اين مساله انحراف آشکار از هدف اصلي است كه همان قدس شريف است».

14:51

پربیننده ترین خبرها