استقبال مخالف سوري از طرح ايران

استقبال مخالف سوري از طرح ايران
سه شنبه 7 شهريور 1391 - 06:40

قاهره (العالم)- عضو هيات هماهنگي ملي سوريه (مخالفان) از طرح ايران براي حل سياسي بحران دمشق استقبال و هر گونه مداخله نظامي خارجي در كشورش را رد كرد.

محمود مرعي سه شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم با اشاره به اين كه "هيات هماهنگي ملي سوريه" هنوز متن طرح ايران را دريافت نكرده است، گفت: اين هيات با هر گونه طرح و تلاشي براي حل سياسي بحران موافق است.

مرعي از نظام سوريه آتش بس و آزادي فوري همه زندانيان سياسي را خواستار شد و افزود: هيات هماهنگي همچنان خواستار حل سياسي بحران بوده، با مداخله نظامي خارجي مخالف است و بر توقف ريخته شدن خون بي گناهان در سوريه تاكيد دارد زيرا مردم بهاي هرگونه بحران را مي پردازد.

به گفته اين شخصيت معارض سوري، روسيه، چين و ايران نيز موافقت خود را با طرح هيات هماهنگي براي حل بحران اعلام كرده اند اما نظام سوريه تاكنون به آن پاسخ نداده است.

وي ادامه داد: هيات هماهنگي ملي سوريه در ماه رمضان با ارائه طرحي خواستار آتش بس به مناسبت عيد سعيد فطر، آرام سازي اوضاع، آزادي زندانيان، اسرا و ربوده شدگان و ارسال غذا و دارو به مناطق بحران زده سوريه شد.
 
مرعي با اشاره به ارائه طرح از سوي اين هيات به پنج عضو دائم شوراي امنيت، ايران، تركيه، كشورهاي همجوار و اتحاديه اروپا و موافقت آنان با اين طرح گفت: نظام دمشق همچنان با هر گونه طرح براي حل سياسي بحران موافقت نكرده و با گفت وگو قبل از سركوب افراد مسلح مخالف است امري كه نشان مي دهد رويكرد نظام همچنان نظامي و امنيتي است.

وي كه رييس هيات مديره سازمان عربي حقوق بشر در سوريه نيز است، خاطرنشان كرد: با اين كه نظام صدها نفر از زندانيان را آزاد كرده اما همچنان هزاران زنداني انديشه در حبس هستند كه تعداد، اسامي و اسناد آن موجود است.   
.MKH-27-22:50


دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها