رویارویی با ایران "خودکشی" است

رویارویی با ایران
چهارشنبه 15 شهريور 1391 - 18:36

بيروت(العالم)- كارشناس امور راهبردي لبناني گفت: رژيم صهيونيستي توانايي حمله به ايران را ندارد و هرگز به اين كشور حمله نخواهد كرد.

"امين حطيط" در گفت و گو با شبکه خبری العالم خاطرنشان کرد که تهديدهاي رژيم صهيونيستي علیه ایران، با هدف باج خواهي از دولت آمريكا صورت مي گيرد.

وی افزود: در رژيم صهيونيستي دو جريان "سياسي" و "نظامي" وجود دارد. جريان سياسي معتقد است که براي مهار برنامه هسته اي ايران از باید ابزار نظامي استفاده و آمريكا را به جنگ با ايران تشویق کرد. اما جريان نظامي عقیده دارد که رژیم صهیونیستی قادر به مهار برنامه هسته ای ایران از طریق حمله نظامی نیست و رويارويي نظامي مستقيم با ايران به منزله خودكشي است.

به گفته اين كارشناس نظامي لبناني، جريان دوم با تمام توان براي جلوگيري از اتخاذ تصميم حمله از سوي مقامات رژيم صهيونيستي تلاش می کند.

امين حطیط خاطرنشان کرد: كشورهاي غربي به ويژه آمريكا و فرانسه، آشكارا به سياستمداران اسرایيلي درباره پيامدهاي هر گونه حماقت نظامي ضد ايران هشدار داده اند.

وي تاكيد كرد: نشست كابينه امنيتي رژيم صهيونيستي كه قرار بود امروز چهارشنبه براي بررسي موضع ايران برگزار شود به خاطر اختلاف دیدگاه سیاستمداران و نظامي هاي رژيم درباره حمله به ايران لغو شد.

اين كارشناس امور راهبردي در عين حال تاكيد كرد كه اگر نشست مزبور امروز برگزار مي شد، حاصلی جز تاكيد بر نظرات نظامي ها نمی داشت، زيرا مقامات سیاسی بهر حال نمي توانند ارتش را ملزم به حمله كنند.

وي هدف از لغو نشست مذكور را حفظ آبروي سیاستمداران دانست تا آن ها بتوانند باز هم از گزينه نظامي و احتمال تصميم گيري درباره آن سخن بگويند.

tt-5-18:02

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها