پژوهشگر لیبیایی روابط بين الملل :

نفوذی ها در ناآرامی های لیبی دست دارند

نفوذی ها در ناآرامی های لیبی دست دارند
شنبه 1 مهر 1391 - 16:55

العالم، بنغازي - پژوهشگر روابط بين الملل ليبيايي، ناآرامي هاي اخير اين کشور را به نفوذي هاي خارجي که اقدام به فتنه انگيزي مي کنند، نسبت داد.

"حسن حويو" روز شنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: مردم بنغازي با برگزاري تظاهرات مسالمت آميز، برقراري ثبات در كشور را خواستار شدند و با تاكيد براينكه كشور وارد روندی دموكراتیک شده است، درخواست های خود را ارائه کردند.

پژوهشگر لیبیایی، افزود: خواسته های مردم بنغازی این است که هيچ سازمانی غیر از دولت در امور كشور دخالتي نداشته باشد و افراد مسلح باقی مانده از دوران انقلاب به ارتش و پلیس بپيوندند و هیچ گروه مسلحي غیر از این دو نهاد اجازه فعاليت مسلحانه نداشته باشد.

وي افزود: برخي افراد نفوذي، در تلاش براي فتنه انگيزي در كشور هستند و تاكنون كشمكش هايي را سبب شده اند، این افراد هنوز شناسایی نشده اند.

پژوهشگر روابط بين الملل، خاطر نشان كرد: مردم لیبی خواهان نظامي سازمان يافته و دموكراتيك هستند.

حسن حویو با اشاره به كشته شدن سفير آمريكا در كنسولگري این کشور در بنغازي، تاكيد كرد: مردم تنها براي اعتراض علیه فیلم موهن آمریکایی در برابر کنسولگری جمع شدند و تصاوير ضبط شده ثابت مي كند كه تظاهر كنندگان هيچ ارتباطي به كشته شدن سفير نداشتند، بلكه حتي براي نجات دادن سفير هم اقدام كردند.

22-11:04





 



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها