توافق جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در کنگره آمریکا برای جلوگیری از تعطیلی مجدد دولت فدرال

توافق جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در کنگره آمریکا برای جلوگیری از تعطیلی مجدد دولت فدرال
سه شنبه 23 بهمن 1397 - 07:52

دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در کنگره آمریکا در خصوص تأمین بودجه دولت فدرال و جلوگیری از تعطیلی دوباره به توافق رسیده‌اند.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از آسوشیتدپرس، ریچارد شلبی، سناتور جمهوری‌خواه و نیتا لوی، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان، از مذاکره کنندگان برای جلوگیری از تعطیلی دولت، خبر دستیابی به این توافق را پس از نشست پشت درهای بسته شامگاه دوشنبه (بامداد سه‌شنبه به وقت تهران) اعلام کردند.


مذاکرات دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در کنگره آمریکا در روز شنبه و یکشنبه به دلیل اختلاف بر سر کاهش مراکز بازداشت و نگهداری مهاجران غیرقانونی با بن بست مواجه شده بود، اما مذاکره کنندگان شامگاه دوشنبه توانستند این مسأله را حل کنند. گفته می‌شود دموکرات‌ها از برخی از خواسته‌های خود درباره مهاجران صرف‌نظر کرده‌اند.

در حالی که چهار روز به پایان ضرب الاجل برای جلوگیری از تعطیلی دولت فدرال باقی مانده است، اکنون این طرح نیازمند حمایت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری است تا از تعطیلی مجدد دولت جلوگیری شود.

گفته می‌شد در طرح تازه قانونگذاران آمریکایی بودجه‌ای برای ساخت دیوار مرزی مکزیک اختصاص نیافته است. اما به گفته یک دستیار در کنگره، در طرح توافق شده یک میلیارد و ۳۷۵ میلیون دلار برای ساخت ۵۵ مایل مانع فلزی در مرز با مکزیک اختصاص می‌یابد. قرار است این موانع مرزی در ایالت تگزاس ساخته شود.

این بودجه بسیار کمتر از بودجه پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار درخواستی دونالد ترامپ برای ساخت ۲۰۰ مایل دیوار مرزی است. این در حالی است که بودجه تازه به ایجاد موانع فلزی و نه دیوار اختصاص یافته است.

اختلاف دونالد ترامپ و دموکرات‌ها در کنگره آمریکا بر سر تامین بودجه مورد نیاز برای ساخت دیوار در مرز با مکزیک باعث شده بود تا بخش‌هایی از دولت فدرال آمریکا به مدت ۳۵ روز تعطیل شوند.

در صورتی که قانونگذاران آمریکایی بر سر طرح امنیت مرزی به توافق نرسند، صدها هزار کارمند دولت فدرال بار دیگر بیکار خواهند شد و یا مجبور می‌شوند بدون حقوق کار کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها