روسیه: سامانه موشکی «اس-500» آماده ورود به مرحله تولید است

روسیه: سامانه موشکی «اس-500» آماده ورود به مرحله تولید است
سه شنبه 10 ارديبهشت 1398 - 23:07

یک منبع روسی از پایان موفقیت‌آمیز مراحل تست سامانه دفاع موشکی «اس-500» و ورود به مرحله تولید در آینده نزدیک خبر داد.

العالم - اروپا

یک منبع وزارت دفاع روسیه از موفقیت‌آمیز بودن تمامی تست‌های سامانه دفاع موشکی «اس ۵۰۰» خبر داد و گفت که این سامانه آمده ورود به مرحله تولید است.

این منبع در گفت‌و‌گو با روزنامه ایزوستای روسیه، گفت که تکامل سامانه راداری «اس-۵۰۰» به همراه سامانه «پانتسیر اس ام» در روند تست‌ها مورد توجه کارشناسان بوده تا در یک چارچوب واحد بتوانند اهداف دور و نزدیک را با هر سرعت و ارتفاع و حجمی، ردیابی و منهدم کنند.

«آنتوان لاوروف» کارشناس نظامی روسی نیز به روسیا الیوم گفت که «اس-۵۰۰» در چارچوب هماهنگی میان سامانه راداری و آتش‌باری باید اهداف دور و به خصوص جنگنده‌ها و موشک‌های بالستیک و همچنین پهپادها را در آسمان منهدم کند.

به گفته وی سامانه «اس ۵۰۰» همچنین می‌تواند با سامانه «اس-۴۰۰»، «اس-۳۵۰» و «اس-۳۰۰» به طور هماهنگ عمل کند.

در ژانویه گذشته نشریه نظامی «نشنال اینترست» در گزارشی نوشت که «اس-۵۰۰» برتری فنی نسبت به «اس ۴۰۰» دارد؛ اما تبلیغ بیش از حد سامانه اس۴۰۰ موجب شده است تا بازار جهانی هنوز اقبالی به سامانه جدید نشان ندهد.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز در ۲۷ فروردین گذشته نوشت که اس-۵۰۰ و اس-۳۵۰ و رادارهای جدید آن دارای قابلیت جابجایی بالا هستند و می‌توانند در موقعیت‌های سخت به سرعت در منطقه مورد نظر مستقر شوند.

در حالی که مشخصات فنی اس-۵۰۰ مسکوت باقی مانده، اما بنابر گزارش‌ها این سامانه اهداف فراتر از ۶۰۰ کیلومتر را هدف قرار می‌دهد. گفته می‌شود که اس-۵۰۰ قادر به ردیابی همزمان ۱۰ هدف در حال حرکت با سرعت هفت کیلومتر بر ثانیه است؛ این سامانه در ناتو با نام «ترایمفاتور ۵۵ آر» شناخته می‌شود.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها