نگرانی آلمان از احتمال اقدامات تروریستی 160 داعشی آلمانی مفقود شده

نگرانی آلمان از احتمال اقدامات تروریستی 160 داعشی آلمانی مفقود شده
يکشنبه 2 تير 1398 - 13:00

بنابر اعلام وزارت کشور آلمان از سرنوشت 160 نفر از داعشی‌هایی که به اراضی تحت تسلط این گروه تروریستی رفته بودند، اطلاعاتی در دست نیست از این رو احتمال ارتکاب حملات تروریستی از جانب آنها وجود دارد.

العالم - اروپا

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، بیش از هزار نفر از تکفیری‌های آلمانی در قالب گروه داعش به سرزمین‌هایی که تحت سلطه این گروه بود، سفر کردند. تعدادی از آنها به کشورشان بازگشته‌اند عده‌ای هم کشته شدند و برخی هم مفقود شده‌اند و این نگرانی وجود دارد که این افراد حملاتی را صورت دهند.

وزارت کشور آلمان در گزارشی در پاسخ به پرسش «لیندا تویته‌برگ» دبیرکل حزب دموکراتیک آزاد آلمان به روزنامه آلمانی «ولت‌آم‌زونتاگ» اعلام کرد که دولت این کشور نمی داند که بسیاری از افرادی که به سوریه و شمال عراق رفته‌اند، چه سرنوشتی پیدا کرده‌اند. دولت آلمان اعلام کرده است که عده زیادی از این افراد احتمالا در جریان درگیری در این مناطق کشته شده‌اند. اما از اینکه امکان دارد شماری از آنها در آینده بدون اطلاع نیروهای امنیتی آلمان وارد خاک این کشور شوند، همچنان مسئله‌ایست که نگرانی مقامات را به دنبال داشته است.

از این رو از دولت آلمان و به ویژه وزارت کشور خواسته شده که این موضوع را روشن کند که با داعشی‌هایی که به آلمان باز می‌گردند، چه رفتاری خواهد داشت.

گروه تروریستی داعش در چند سال گذشته، در چندین مورد اقدامات تروریستی در آلمان صورت داده است. به همین دلیل آمار مربوط به شمار تروریست‌های داعشی برای مقامات آلمانی از اهمیت به سزایی برخوردار است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها