پارلمان اروپا امروز درباره جانشین یونکر تصمیم می گیرد

پارلمان اروپا امروز درباره جانشین یونکر تصمیم می گیرد
چهارشنبه 12 تير 1398 - 12:26

خبرگزاری «د.پ.آ» آلمان از بررسی پیشنهاد سران اروپایی برای جانشینی «ژان کلود یونکر» در نشست امروز (چهارشنبه) پارلمان اروپا خبر داد.

العالم ـ اروپا

خبرگزاری «د.پ.آ» افزود: «اورسولا فون در لاین» وزیر دفاع آلمان که از سوی سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تصدی ریاست کمیسیون اروپا انتخاب شده، در صورت تصویب پارلمان اروپا می‌تواند به کرسی این سمت تکیه بزند.
وزیر دفاع آلمان در حالی از سوی مقامات اروپایی برای ریاست کمیسیون اروپا معرفی شده که گمانه زنی‌ها برای جانشینی وی در کابینه آلمان نیز آغاز شده است.
خبرگزاری آلمان این سئوال را مطرح می‌کند که در صورت تأیید پیشنهاد سران اروپایی از سوی پارلمان، صندلی خالی فون در لاین در وزارت دفاع آلمان به چه کسی خواهد رسید؟
اکنون گزینه‌های اصلی برای جانشینی وی «ینس اشپان» وزیر بهداشت و نیز «یوهان وادپول» و «هنیگ اوته» کارشناسان دفاعی این وزارتخانه هستند.
گمانه زنی‌ها همچنین از «آنگرت کرامپ کارن باور» رئیس حزب دموکرات مسیحی به عنوان گزینه احتمالی جانشینی فون در لاین حکایت دارد.
با این حال وی این گمانه زنی‌ها را رد و اعلام کرده که قصد پذیرش چنین سمتی را ندارد.

اکنون کارن باور یکی از گزینه های اصلی جانشینی «آنگل مرکل» به شمار می‌رود.
به گزارش ایرنا، سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز گذشته (سه شنبه) در پایان نشست خود، وزیر دفاع آلمان را به عنوان نامزد نهایی خود برای ریاست کمیسیون اروپا معرفی کردند.
«دونالد توسک» رئیس شورای اروپا در حالی نام اورسولا فون در لاین را برای این سمت اعلام کرد که انتخاب وی به این سمت نیازمند موافقت اکثریت نمایندگان پارلمان اروپا است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها