کُردهای متحد آمریکا در شرق سوریه دهها جوان را ربودند

کُردهای متحد آمریکا در شرق سوریه دهها جوان را ربودند
چهارشنبه 27 شهريور 1398 - 10:18

منابع محلیدر استان‌های رقه، دیرالزور و الحسکه اعلام کردند که شبه‌نظامیان کُرد تحت‌الحمایه آمریکا ده‌ها جوان را برای اعزام اجباری به مناطق عملیاتی ربوده‌اند.

العالم - سوریه

منابع محلی در شرق و شمال شرق سوریه، از افزایش فشار شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» -وابسته به آمریکا- در مناطق تحت کنترل خود در شرق و شمال شرق سوریه خبر دادند.

این منابع به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کردند که «در واکنش به این تجاوزات، تظاهراتی در شهرک الحصان در شمال استان دیرالزور (شرق سوریه) برگزار شد».

تظاهرات‌کنندگان این تظاهرات را برای محکومیت اقدامات شبه‌نظامیان نیروهای دموکراتیک برگزار کردند؛ شبه‌نظامیانی که شماری از ساکنان این منطقه را ربودند و آنان را به محلی نامعلوم انتقال دادند.

منابع محلی می‌گویند که شبه‌نظامیان کُرد پس از ربودن این افراد، آنان را آموزش نظامی می‌دهند و به صورت اجباری از آنان در عملیات‌ها استفاده می‌کنند، یا اینکه در مقابل اخذ مبالغی از خانواده‌هایشان، آنان را آزاد می‌کند.

در استان «الحسکه» (شمال شرق سوریه) نیز شبه‌نظامیان کُرد در ورودی محله «النشوه» ایست‌وبازرسی ایجاد کردند و ۲۰ جوان را نیز ربودند تا به صورت اجباری، آنان را به میادین جنگ بفرستند.

شبه‌نظامیان کُرد ساعاتی پیش از ربودن این جوانان، یک جوان را در شهرک «الدرباسیه» در شمال الحسکه به ضرب گلوله کشتند.

منابع محلی حاضر در رقه (شمال سوریه) نیز خبر دادند که شبه‌نظامیان وابسته به آمریکا از شهر «الطبقه» در غرب این استان، چند گشتی وارد شهر رقه کردند تا به منازل غیر نظامیان حمله کنند.

چند ساعت پس از ورود این گشتی‌ها، شش جوان در محله «المشلب» و سه نفر دیگر در روستای «رقه سمرا» واقع در شرق رقه ربوده شدند.

منابع محلی در پایان اعلام کردند که «اقدامات وحشیانه نیروهای دموکراتیک سوریه بر اساس دستورات حامی آمریکایی آنان و طرح‌های آن در منطقه است. جنایات آنان علیه غیر نظامیان افزایش یافته و وضعیت امنیتی نیز وخیم شده است».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها