وزیر اطلاع رسانی لبنان: هدف فراخوانی ارتش از سوی الحریری حفظ امنیت تظاهرکنندگان است

وزیر اطلاع رسانی لبنان: هدف فراخوانی ارتش از سوی الحریری حفظ امنیت تظاهرکنندگان است
پنج‌شنبه 2 آبان 1398 - 09:47

وزیر اطلاع رسانی لبنان با اشاره به اقدام نیروهای ارتش برای بازگشایی مسیرهایی که تظاهرکنندگان لبنانی آنها را مسدود کرده اند، تاکید کرد که فراخوانی نیروهای ارتش از سوی «سعد الحریری» نخست وزیر با هدف حفظ امنیت تظاهرکنندگان صورت گرفته است.

العالم- لبنان

«جمال الجراح» در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «اسکای نیوز عربی» طرح اصلاحات اقتصادی الحریری را که به تازگی در هیات وزیران لبنان به تصویب رسید، مهم و بی سابقه خواند.

وی افزود: خواسته های معترضان در طرح اصلاحات اقتصادی الحریری تا بیشترین میزان رعایت شده است.

الجراح گفت: یک دستور کار سیاسی خارجی و داخلی در کار است که مردم را به ماندن در راهها و چه بسا برخورد با ارتش سوق می دهد.

لبنان از شامگاه پنجشنبه هفته گذشته صحنه تظاهرات مردمی گسترده ای است که در اعتراض به مشکلات اقتصادی و معیشتی و اعمال مالیات ها از جمله مالیات بر تماس های واتساپ برگزار شد و همچنان ادامه دارد.

در پی این تظاهرات و اعتراضات مردمی سعد الحریری نخست وزیر لبنان طرح اقتصادی 24 ماده ای برای برون رفت از بحران ارائه کرد که به تصویب هیئت دولت لبنان رسید.

اعمال مالیات بر بانک ها ، لغو مالیت های جدید بر مردم، کاهش 50 درصدی حقوق نمایندگان و وزیران از جمله بندهای طرح اقتصادی حریری است. با این حال ادامه حضور مردم در خیابان ها حاکی از این است که معترضان طرح مزبور را ناکافی می دانند و بر این اساس برخی کارشناسان از جمله «طلال عتریسی» معتقدند مشکل اصلی دولت و مردم از دست رفتن اعتماد بین آنان است و ورود چهره های جدید و نه استعفای کابینه می تواند در اعتماد سازی دولت و مردم نقش مهمی داشته باشد.

از سوی دیگر تظاهرات لبنانی ها که در روزهای نخست تقریبا تمام خیابان های بیروت را شامل می شد و موجب مسدود شدن بسیاری از راههای اصلی پایتخت به ویژه راه های منتهی به فرودگاه شده بود، اکنون بیشتر در میدان «ریاض الصلح» نزدیک مقر نخست وزیری ، میدان «الشهداء» و نیز مقابل بانک مرکزی در خیابان «الحمراء» در قلب بیروت متمرکز و بیشتر راههای ارتباطی اصلی بیروت باز شده است.

نیروهای ارتش لبنان از دیروز بازگشایی مسیرهای مسدود شده از سوی تظاهرکنندگان را آغاز کرده اند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها