دیدار نخست‌وزیر مکلف عراق با سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا

دیدار نخست‌وزیر مکلف عراق با سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا
شنبه 9 فروردين 1399 - 17:42

نخست‌وزیر مکلف عراق امروز (شنبه) در دیدار با سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا به تشریح اولویت‌های دولت خود پرداخت.

العالم - عراق

«عدنان الزرفی» که از طرف رئیس‌جمهور عراق مأمور به تشکیل کابینه شده امروز (شنبه) با سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا دیدار کرد و آن را در جریان اولویت‌های دولتش قرار داد.

بر اساس گزارش «عین العراق»، در دیدار امروز سفرای ایتالیا، آلمان، فرانسه، سوئد، یونان، لهستان، کرواسی و تیم اتحادیه اروپا حضور داشتند.

الزرفی در ابتدای دیدار امروز فوت صدها نفر در اروپا بر اثر ویروس کرونا را تسلیت گفت و با این کشورها و خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی کرد.

وی سپس اعلام کرد: اولویت‌های دولتش برآورده کردن مطالبات تحرکات (اعتراضها) مسالمت‌آمیز برای انجام انتخابات آزاد و شفاف ، جلوگیری از فروپاشی اقتصادی احتمالی و کار در راستای کاستن از فقر در کشور ، بازگرداندن آشتی ملی و گستراندن سلطه قانون است.

سفرای کشورهای مذکور هم ابراز امیدواری کردند که عراق ثبات خود را بازیابد و عدنان الزرفی بتواند مأموریت خود در برآورده کردن مطالبات مردمی و بازگرداندن عراق به جایگاه خود در منطقه و جهان را انجام دهد.

عدنان الزرفی چهارشنبه هفته گذشته نیز میزبان سفرای ایالات متحده آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین و روسیه به عنوان اعضای دائم شورای امنیت بود.

یک منبع سیاسی نزدیک به الزرفی درباره محتوای این دیدار گفت که الزرفی به وضوح در برابر سفرای آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین و روسیه گفت که هدف سیاست خارجی وی، تضمین استقلال عراق است و بغداد، سیاست خارجی متوازنی در پیش خواهد گرفت.

فارس

پربیننده ترین خبرها