رسول موسوی: ایران خواستار امنیت، ثبات و حفظ دستاوردهای مردم افغانستان است

رسول موسوی: ایران خواستار امنیت، ثبات و حفظ دستاوردهای مردم افغانستان است
چهارشنبه 3 ارديبهشت 1399 - 22:08

مدیرکل آسیای غربی وزارت خارجه با بیان اینکه ایران خواستار حفظ امنیت، ثبات و حفاظت از دستاوردهای مردم افغانستان است، گفت: هر کسی غیر از این را عنوان کند، نه افغانستان را می‌شناسد و نه ایران را.

العالم- ایران/ سیاسی

سید رسول موسوی دستیار وزیر و مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه ایران امشب (چهارشنبه) در توئیتی نوشت: آنچه ایران برای همسایه خود می‌خواهد، حفاظت از دستاوردهای مردم افغانستان، حفظ ساختار جمهوری اسلامی (افغانستان) و همچنین حفظ امنیت، ثبات و شکوفایی است.

وی افزود: هر کسی که غیر از این را عنوان کند، نه افغانستان را می‌شناسد و نه ایران را.

سید رسول موسوی دستیار وزیر و مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه ایران که محمدابراهیم طاهریان‌فرد دستیار وزیر و نماینده ویژه وزیر امور خارجه در امور افغانستان را در سفرش به کابل همراهی کرده، پیش از این نیز در توئیتی نسبت به نتایج این سفر ابراز خوشبینی کرده بود و نوشت: به نتایج دیدار آقای طاهریان از افغانستان خوشبینم.امیدوارم که رهبران و شخصیت‌های سیاسی افغانستان با تشکیل دولتی فراگیر گامی بلند در راستای انجام گفتگوهای بین الافغانی که به صلح و ثبات کامل در افغانستان بینجامد، بردارند.

محمدابراهیم طاهریان‌فرد نماینده ویژه وزیر خارجه در امور افغانستان در سفری که اخیرا به کابل داشت با مقامات افغانستان درباره اختلافات سیاسی کنونی در این کشور و صلح و ثبات در افغانستان به گفتگو پرداخت. پیش از این نیز محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران با مقامات سیاسی افغانستان تلفنی به گفتگو پرداخت و رایزنی‌هایی را با برخی همتایان خود از جمله وزرای خارجه روسیه، چین و هند درباره تحولات افغانستان داشت.

فارس

پربیننده ترین خبرها