«الفتح»: خروج نیروهای آمریکایی، هدف راهبردی ملت عراق است

«الفتح»: خروج نیروهای آمریکایی، هدف راهبردی ملت عراق است
چهارشنبه 21 خرداد 1399 - 02:00

ائتلاف «الفتح» عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که اجرای مصوبه پارلمان درباره خروج نیروهای خارجی از جمله نیروهای آمریکایی، هدف راهبردی ملت عراق است.

العالم-عراق

ائتلاف «الفتح» عراق روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «با آغاز گفت‎وگوی راهبردی عراق و ایالات متحده، مسئولیت قانونی و ملی ما ایجاب می‌کند که مصوبه پارلمانی درباره خروج نیروهای خارجی که در تاریخ پنجم ژانویه ال 2020 را به رئیس و اعضای هیات مذاکره عراقی یادآوری کنیم».

در ادامه بیانیه آمده است: از هیات مذاکره کننده عراق می‎خواهیم که از تجربه مذاکرات آمریکا و عراق در سال 2008 که با امضای توافقنامه امنیتی به پایان رسید و طبق آن نیروهای آمریکایی مجبور به ترک خاک عراق شده بودند، استفاده کنند.

الفتح تصریح کرد: اجرای توافق پارلمان درباره خروج نیروهای خارجی، هدف استراتژیک ملت عراق است که برای دفاع از سرزمین و حاکمیت و کرامت کشورشان جانفشانی کردند.

ائتلاف الفتح اعلام کرد: ما به نیروهای مسلح خود و همه تشکیلات و نهادهای امنیتی و حشد شعبی و حشد عشایری اعتماد کامل داریم و مطمئنیم که آنها قادر به دفاع از حاکمیت عراق و تحقق پیروزی کامل و قاطع در برابر داعش هستند.

تسنيم

پربیننده ترین خبرها