تجمع فعالان محیط زیست در انگلیس، توزیع صدها هزار جراید امپراطوری صهیونیستی را مختل کرد

تجمع فعالان محیط زیست در انگلیس، توزیع صدها هزار جراید امپراطوری صهیونیستی را مختل کرد
شنبه 15 شهريور 1399 - 22:34

توزیع صدها هزار نسخه از روزنامه‌های کثیرالانتشار در انگلیس روز شنبه بر اثر تجمع فعالان محیط زیست مختل شد.

العالم ـ اروپا

معترضان از بامداد شنبه ورودی دو باب انتشاراتی در شهرهای «بروکسبرن» و «نوزلی» را با توقف خودروهای ون مسدود کرده و مانع تردد کارکنان به محل کارشان شدند. آن‌ها همچنین با ایجاد حصارهای چوبی مانع حرکت خودروهای انتشاراتی برای توزیع روزنامه‌ها شدند.

بر اثر این حرکت اعتراضی، صدها هزار نسخه از جراید متعلق به «روپرت مرداک» صاحب امپراطوری رسانه‌ای صهیونیستی از جمله تایمز و سان با اختلال مواجه شد. همچنین برخی از جراید مانند دیلی تلگراف، دیلی میل، ایونینگ استاندارد و گاردین نیز به ناچار دسترسی به مقالاتشان را در فضای مجازی آزاد و از خوانندگان به دلیل اختلال به‌وجود آمده عذر خواهی کردند.

بر اساس این گزارش، پلیس ۷۰ نفر از هواداران محیط زیست را دستگیر کرد تا سرانجام این حرکت اعتراضی حوالی ساعت ۱۱ به وقت محلی پایان یافت.

بوریس جانسون نخست وزیر و پریتی پتل وزیر کشور انگلیس این حادثه را غیر قابل قبول خوانده‌اند. شماری از نمایندگان مجلس انگلیس هم با انتشار پیام‌هایی در توئیتر، مخالفت خود را با اقدام معترضان اعلام کردند.

به گزارش ایرنا،این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که هواداران محیط زیست زیر چتر گروه قیام علیه انقراض از دوشنبه گذشته در اعتراض به بی تفاوتی دولت محافظه کار بوریس جانسون به بحران اقلیمی، تظاهرات گسترده و فلج‌کننده‌ای را در پایتخت و تعدادی از شهرهای انگلیس آغاز کرده‌اند. آنها می‌گویند که رسانه‌های جریان اصلی توسط تعداد محدودی سرمایه دار مدیریت می‌شود که سیاست‌های سازمان‌دهی شده و هدفمندی را منعکس می‌کنند.

معترضان علاوه بر اعلام رسمی وضع اضطراری اقلیمی، خواستار آن هستند که دولت از طریق تصویب قوانین الزام‌آور، افزایش روزافزون دی‌اکسید کربن را تا سال ۲۰۲۵میلادی به صفر برساند؛ کاری که بعید است دولت پس از چراغ سبز نشان دادن به شرکت‌های نفتی برای حفاری نفت 'شل' موسوم به 'فرکینگ' بتواند با آن موافقت کند.

پربیننده ترین خبرها