"شیخ الاسرای" فلسطینی در خطر است... فؤاد  شوبکی را نجات دهید

يکشنبه 21 دی 1399 - 08:34

مساله فؤاد شوبکی اسیر فلسطینی  80 ساله که سالخورده ترین زندانی است، بار دیگر در کانون توجه قرار گرفت؛ فلسطینی ها با توجه به کهولت سن او خواستار آزادی اش شدند؛ از سوی دیگر او از بیماری های بسیاری از جمله وجود یک غده سرطانی در کلیه رنج می برد و این در حالی است که ویروس کرونا در میان زندانیان شیوع پیدا کرده است.

العالم ـ فلسطین

کاربران فلسطینی فراخوان گسترده ای در شبکه های اجتماعی ذیل هشتگ "آزادی برای فؤاد الشوبکی" راه اندای کردند و از رهبری فلسطین خواستند تا برای آزادی زندانیان فلسطینی که تعداد آنها بالغ بر 5 هزار اسیر است، اقدام کنند.

تعداد اسیران بیمار حدود 700 نفر است که 300 تن از آنان بیماری های مزمن و خطرناک دارند که به درمان مناسب و مراقبت مستمر نیاز دارند و حداقل 10 نفر از جمله فؤاد الشوبکی به بیماری سرطان مبتلا هستند و از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون حدود 140 اسیر به این ویروس مبتلا شده اند.

"وفا" در تویتر نوشت: اسیران در زندان رژیم اشغالگر از سوء تغذیه رنج می کشند و این علاوه بر عدم رعایت بهداشت در زندانهاست و اغلب زندانیان به بیماری های مزمن و خطرناک مبتلا هستند.

"علا محمود" نیز توییت کرد: بیش از 700 اسیر در زندانهای رژیم اشغالگر در شرایط بهداشتی نابسامان و خطرناک بسر می برند و به بیماری های کشنده مبتلا هستند.

"یوسف حماده" گفت: فؤاد شوبکی را نجات دهید.

"سمر ولید" در تویتر به مبارزات اسیر فؤاد شوبکی علیه اسراییلی ها اشاره کرد و گفت: او شاهدی بر مبارزه ملت فلسطینی در طی نسلها در راه آزادی وطن است.

bassam qeshawe تاکید کرد که اسیر فؤاد شوبکی در وضعیت نابسامان و خطرناکی بسر می برد و باید آزاد شود تا تحت درمان مناسب قرار گیرد.

Salma Abu Amra نیز در توییتی از رهبری فلسطین خواست تا اصل پیگرد رژیم اشغالگر در محافل بین المللی را به جریان اندازد تا به سبب جنایتهایش علیه اسیران بازخواست شود.

اسیر فؤاد شوبکی در تاریخ 14/3/2006 به اتهام وارد کردن سلاح برای مقاومت فلسطین بازداشت شد و به 20 سال حبس محکوم شد.

پربیننده ترین خبرها