داد عربستانی‌‌ها از گرانی‌ها درآمد البته در توییتر!

داد عربستانی‌‌ها از گرانی‌ها درآمد البته در توییتر!
دوشنبه 20 بهمن 1399 - 22:57

سیاست‌های اقتصادی حکومت سعودی به افزایش آمار بیکاری و فقر منجر شده است و همین امر موجی از انتقادها را در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته، و هشتگ "حقوق کفاف زندگی را نمی‌دهد" جزو داغ‌ترین ترندها شده است.

العالم- داغ‌های مجازی

کاربران از طریق شبکه‌های اجتماعی از کاهش دستمزدها در شرایط افزایش دیوانه‌وار قیمت‌ها و مالیات انتقاد کرده‌اند. آنها همچنین از سیاست‌های رژیم سعودی که به وخامت اوضاع معیشتی منتهی شده نیز انتقاد و خاطرنشان کرده‌اند که حکومت نمی‌تواند نیازهای معیشتی شهروندان را تامین کند و به جای تمرکز به حل مشکلات مردم، به جنگ قدرت مشغول هستند.

در نوامبر گذشته، "محمد بن‌سلمان" ولیعهد سعودی به بحران اقتصادی در کشور اذعان کرد و گفت: "بودجه حتی برای پرداخت حقوق کارکنان کافی نیست".

آمارهای حکومتی در عربستان سعودی نشان می‌دهد که بدهی‌های این کشور طی 6 سال و از زمان قدرت گرفتن "سلمان بن عبدالعزیز" از سال 2015 به بیش از نیم تریلیون دلار رسیده و 21 برابر شده است.

بر اساس این داده‌ها و آمار موسسه پولی عربستان سعودی (ساما) در دوره مذکور 238.2 میلیارد دلار وام از خارج گرفته و از دارایی‌های ذخیره عمومی نیز 278.3 میلیارد دلار برداشت شده است که در مجموع به 516.4 میلیارد دلار می‌رسد.

کاربری به نام "m7d l7d" با ترسیم کاریکاتوری، نوشته است: "دستمزد قبل از دریافت پَر کشید. این است حال و روز بسیاری از کارمندان در ماه جاری."

"المشتاق" نیز نوشته است: "حقوق 3000 ریال( کفاف زندگی‌مان را نمی‌دهد)."

پربیننده ترین خبرها