بیانیه جمعیت الوفاق در دهمین سالگرد آغاز انقلاب بحرین

بیانیه جمعیت الوفاق در دهمین سالگرد آغاز انقلاب بحرین
دوشنبه 27 بهمن 1399 - 00:32

جمعیت الوفاق بحرین با انتقاد از نظام سیاسی یک‌جانبه‌گرایانه در این کشور، بر تلاش و حرکت به سوی اهداف انقلاب و ایجاد نظام فراگیر تأکید کرد.

العالم - بحرین

جمعیت الوفاق بحرین، بزرگترین نهاد مردمی مخالف سیاست‌های آل خلیفه در دهمین سالگرد شروع انقلاب بر ادامه مسیر تا تحقق اهداف و مطالبات مشروع مردم این کشور تأکید کرد.

این جمعیت در بیانیه خود بر ادامه مسیر خود تا تحقق اهداف تعیین شده آن هم به کمک ابزارها و روش‌های مسالمت‌آمیز تأکید کرد و گفت که تجربه ده سال ایستادگی، استواری، بذل و جانفشانی و استمرار مطالبه حقوق مشروع و مطالبات عادلانه، باعث افتخار و سربلندی است که بیانگر آن است مردم بحرین حائز عناصر و پایه های های عزم، استقامت و اعتقاد به نیاز به ساخت کشوری عادل‌محور و قدرتمند است که بتواند الگویی زنده برای ثبات، توافق ملی، توسعه ، پیشرفت و در آغوش گرفتن همه و امید به آینده و مدیریت خوب منابع و ثرت های کشور و هدایت عناصر قوت در مسیر درست ارائه کند که وطنی امن، قوی، پیشرفته و دربرگیرنده تمامی تنوع ها و اقشار جامعه را فراهم آورد که بتواند در ردیف کشورهای نمونه جهان قرارگیرد و امید و آرزو و چشم اندازی برای بلند مدت داشته باشد.

بیانیه هشت‌بندی الوفاق بحرین بدین شرح است:

اول: اهداف جنبش مردمی بحرین اهدافی متعالی و برخواسته از اصول اسلامی است که به آن معتقدند می باشد؛ اهدافی که چارچوب آن وطن، ارزش‌ها و آرمان‌های آن همان ارزش‌های جهانی اند و در لوای تمامی ادیان الهی گنجیده و مورد تایید و حمایت تمامی قوانین و میثاق های بین المللی هستند.

استفاده از روش ها و ابزارهای مسالمت آمیز در مسیر انقلاب

دوم: مسیر و راهی که مردم بحرین اتخاذ کرده‌اند که همان استفاده از روش ها و ابزارهای مسالمت آمیز در حرکت است با تمامی ارزش های انسانی، عقلایی و فطری سازگار است و این نوع از انتخاب بیانگر حس مسوولیت پذیری بالا، میهن پرستی در حد پیشرفته و تعهد مذهبی فزاینده است که از کفایت مندی، مسوولیت پذیری ملی مردم بحرین در برابر استبداد و دستگاه رسمی ظلم و خشونت حاصل شده.

سوم: این تجربه ده ساله تمامی طرف‌های محلی ، منطقه‌ای و بین المللی را در موضع ناامیدی از امکان نرمش یا عقب نشینی مردم بحرین قرار داده و به موضع و قبول ضرورت و تحکیم اراده بحرینی ها براى بدست گرفتن اداره امور کشورشان قرار داده است و اینکه مردم باید منبع اصلی و واقعی قدرت باشند و بتوانند آینده سیاسی خود را با مشارکت و اجماع ملی رقم زنند و این ده سال اثبات می‌کند که بحرینی‌ها از روحیه و عزمی راسخ برای ادامه حرکت مسالمت آمیز برخوردارند آن هم بدون در نظر گرفتن هزینه ها و شرایط (سختی) که برایشان ایجاد می شود؛ زیرا اهداف بزرگتر و عالی تر از این مسائلند.

چهارم: جنبش بحرین در مسیر ایجاد اصلاحات و نه فساد و در پی احقاق حق و خروج کشور از بحران ها و گرفتاری ها است. این جنبش برای ایجاد تفرقه، ویرانی یا هرج و مرج به وجود نیامده بلکه هدف آن اصلاح بنیادی، اصلاح شرایط حاکم بر کشور و بازگرداندن روابط بین مردم و حاکمیت به مسیر عدالت، انصاف و مشارکت سیاسی است.

ایجاد نظام سیاسی فراگیر در بحرین

پنجم: مردم بحرین آرزومند نظامی سیاسی هستند که همه‌ی ملت را فراگیرد، به ظلم در حق هیچ کسی برنتابد، به عدالت پایبند باشد، ثروت‌ها و آزادی را حفظ و حمایت کند، فساد، دغل‌کاری، بی پروایی، توطئه، بردگی و درگیری و افزایش اختلافات را پایان دهد و به برادری، صلح، ثبات، حاکمیت ملی، رفاه شهروندان، آسایش میهن، پیشرفت، امنیت، قدرت ، کار و فعالیت و ساخت و رویش مشترک را تحقق بخشد.

ششم: ادامه وضعیت بحرانی و یک جانبه‌گرایی در انجام امور کشور، نهاد رسمی (رژیم) را به سمت اشتباهات بیشتر استراتژیک سوق می دهد که به لزوم ایجاد فشار و اصرار بر ضرورت مشروع، ملی و انسانی برای ایجاد اصلاحات و تغییر بنیادی می افزاید. همه این‌ها تأیید می‌کند که کشور در مسیر اشتباهی قرار دارد. بر این اساس همه قوانین، رویه‌ها و اقدامات رسمی رژیم تهدیدی برای وطن، حاکمیت و ثروت های کشور است، از جمله مسئله عادی سازی با دشمن صهیونیستی، تبعیض ، آزار و اذیت، دیت دارزی و تعدی به حریم خصوصی و ویژه اوقاف (شیعیان) و تعدی به دارایی‌های کشور مانند پرونده بازنشستگی، مالیات و تصمیم سازی های پولی-مالی ای که به مصلحت ملی نیستند.

هفتم: خواسته‌ها و آرزوهای مردم بحرین به منزله ستون فقرات این کشور هستند که بدون آن عضو سالم برای این بدن باقی نخواهد ماند. طولانی سدن مسیر و گذر سالها بر عزم مردم افزوده و دایره افرادی را که به ضرورت اصلاح و تغییر و تشکیل زنجیره حقیقی برای ایجاد توافق، ثبات، پیشرفت و سازندگی معتقدند گسترش می دهد، تکبر و استکبار ورزی، و لجاجت مایه تخریب وطن، نفی حقیقت و کشاندن کشور به سقوطی که شاید سابقا کند بوده اما اکنون با سرعت بیشتری به سمت آن در حرکت است.

هشتم: آنچه بحرینی‌ها می خواهند پیروزی و بُرد و صلح و خیر و پیشرفت برای همه است و برنده و پیروز آن همه شهروندان بحرینی اند و میخواهند که بجای ظلم و خشونت تفاهم، گفتگو و توافق رمز همگرایی بین همگان باشد، ظلم و خشونت روش‌هایی کهنه اند که شکست آنها ثابت شده است. شرط بندی روی عنوان و موضوعات کاذب و قرائتهای غلط از تاریخ، جغرافیا و آینده اشتباه ست، زیرا نتایج آن از قبل مشخص ست، حتی اگر نتایجش به تأخیرافتد نه به مصلحت حکومت ست و نه کشور.

ده سال پیش رژیم آل خلیفه در چنین روزی با درخواست کمک نظامی از عربستان سعودی انقلاب مردم بحرین را به شدت سرکوب و رهبران آن را زندانی یا تبعید کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها