پس لرزه تنش های واشنگتن و پکن پس از محدودیت های هوآوی ادامه دارد؛

ممنوعیت ورود خودروهای تسلا به مجتمع های ارتش چین به خاطر جاسوسی

ممنوعیت ورود خودروهای تسلا به مجتمع های ارتش چین به خاطر جاسوسی
يکشنبه 1 فروردين 1400 - 11:39

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه از ممنوعیت ورود خودروهای تسلا به تاسیسات و مجتمع های ارتش چین به علت نگرانی های امنیتی خبر داده اما الون ماسک رئیس این شرکت آمریکایی، این اتهام را به کلی رد کرده است.

العالم ـ آسیا

تحلیل گران این موضوع را تازه ترین نشانه تمرکز فزاینده چین بر این شرکت خودروسازی هم زمان با تنش ها با واشنگتن در زمینه اقدامات آمریکا علیه شرکت مخابراتی هوآوی چین به علت نگرانی های امنیت ملی دانسته اند.

محدودیت های ارتش چین بر تسلا که هم زمان با نشست تنش آلود مقام های بلندپایه چین و ایالات متحده در آلاسکا به اجرا گذاشته شد و نخستین اقدام متقابل پکن از هنگام به قدرت رسیدن جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در (اول بهمن ماه) به شمار می رود، موجب کاهش ارزش سهام تسلا تا حدود چهار درصد شد.

نخستین شعبه خارجی تسلا در سال ۲۰۱۹ در شانگهای افتتاح شد و سواری مدل ۳ تسلا، پرفروش ترین خودروی برقی در چین بوده است.

شبکه خبری بلومبرگ نیز صدور چنین فرمانی را در ارتش چین تائید کرده و روزنامه وال استریت ژورنال نوشته است که دولت چین کاربرد خودروهای تسلا توسط کارکنان ارتش، صنایع حساس دولتی و نهادهای مهم را محدود کرده است.

به گزارش ایرنا، الون ماسک در نخستین اظهارنظر در باره اعمال محدودیت های ارتش چین بر خودروهای تسلا گفته است که در صورت کاربرد این خودروها برای جاسوسی، این شرکت را تعطیل خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها