تصاویری از عملیات نظامی گسترده نیروهای مشترک یمنی در محور جیزان و آزادسازی ده ها نقطه

شنبه 8 خرداد 1400 - 10:01

دولت نجات ملی یمن از تسلط مبارزان یمنی بر ده‌ها موضع نظامی در عمق خاک عربستان خبر داد.

العالم - یمن

دولت نجات ملی یمن روز جمعه از تسلط مبارزان یمنی بر ده‌ها موضع نظامی در عمق خاک عربستان خبر داد.

جنبش دولت نجات ملی یمن تاکید کرد تلفاتی به نیرو‌های ائتلاف متجاوز وارد کرده و پیروزی‌ها و دستاورد‌های بزرگی در جبهه جیزان در جنوب غرب عربستان بدست آورده است.

مرکز اطلاع رسانی ارتش یمن اعلام کرد مبارزان یمنی دست به عملیات هجومی گسترده در محور جیزان زدند که به آزاد سازی بیش از ۴۰ موضع در این جبهه منجر شد.

این مرکز تاکید کرد نیرو‌های ارتش سعودی و مزدوران ارتش سودان (ائتلاف عربی) و نیز مزدوران متجاوز (اشاره به نیرو‌های وابسته به دولت مستعفی منصور هادی) مستقر در جبهه جیزان متحمل شکست شدند و تلفات و خسارت‌های سنگینی به نیرو‌ها و تجهیزات نظامی آنان وارد شد.

جیزان
این مرکز افزود: ساعت ۳ بعد از ظهر روز شنبه تصاویر بیشتری از جزئیات عملیات نظامی گسترده در جبهه جیزان که یگان‌های رزمی مختلفی در آن شرکت داشتند‏‌‏، به نمایش گذاشته خواهد شد.

این در حالی است که هیئتی از دولت نجات ملی یمن روز جمعه با مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن درباره امکان تسریع روند اجرای توافقنامه آتش بس در این کشور گفتگو کرد.

جنبش دولت نجات ملی یمن همکاری و تعامل خود با تلاش‌ها و درخواست‌ها برای برقراری صلح در یمن را به لغو محاصره فرودگاه بین المللی صنعا و لغو محدودیت‌ها برای ورود کشتی‌ها به بندر الحدیده مشروط دانست.

تصاویر نبرد تن به تن در محور جیزان

شبکه تلویزیونی المسیره از نبرد تن به تن نیروهای مشترک یمنی با متجاوزان سعودی در جبهه جیزان تصاویر استثنایی پخش کرد. این شبکه همچنین از عملیات نظامی گسترده نیروهای مشترک یمنی در محور جیزان و آزادسازی ده ها نقطه تصاویری پخش کرد.

عملیات آزادسازی گسترده در عمق خاک سعودی در محور جیزان
جیزان


مرکز اطلاع رسانی ارتش یمن افزود در این عملیات که در عمق خاک سعودی انجام گرفت، نیرو‌های ارتش سعودی و مزدوران سودانی و مزدوران ائتلاف متجاوز تار و مار شده و خسارت‌های سنگین جانی و تجهیزاتی را متحمل شدند.

پربیننده ترین خبرها