به کوری چشم سازشکاران و دشمنان، مقاومت عاقبت به خیر شد

به کوری چشم سازشکاران و دشمنان، مقاومت عاقبت به خیر شد
سه شنبه 11 خرداد 1400 - 14:37

بدون تردید هر نوع پیروزی برای محور مقاومت در منطقه، پیروزی واقعی برای همه ملتهای منطقه و شلیک مستقیم به قلب دشمنان اعم از رژیم صهیونیستی و حامیان آمریکایی و اروپایی اش و بلاخره کشورهای عرب سازشکار است.

العالم - کشکول

امروزه پیروزی‌های محور مقاومت در همه جبهه ها از غزه گرفته تا دمشق و صنعا، مایه ترس و وحشت رژیم صهیونیستی و غرب و کشورهای سازشکار عرب از افزایش قدرت مقاومت فلسطین شده است؛ قدرتی که به اعتراف تحلیلگران صهیونیست معادلات جدیدی را پی ریزی کرده و تغییرات بنیادینی ایجاد کرده است و ادعاهای ارتش صهیونیستی درباره دستاوردهای نظامی را به باد داده است.

آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی و عرب های سازشکار محوری را رو در روی محور مقاومت شکل داده اند که هدفی جز غارت ثروتهای منطقه و جلوگیری از رشد و ترقی جوانان منطقه و مهار آزادی و جلوگیری از سازندگی و تحول مثبت منطقه ندارد.

پیروزی های پی در پی مقاومت و شکست های پی درپی دشمنان

پس از پیروزی نظامی مقاومت در فلسطین و پیروزی دیپلماتیک در سوریه، امروز شاهد پیروزی های پی در پی نیروهای یمنی در مقابل ائتلاف متجاوز سعودی آنهم در داخل خاک این کشور در جیزان هستیم.

حسین سلامه، نویسنده و تحلیل گر سیاسی درباره پیروزی فلسطین می گوید که تا پیش از این همه جنگ ها خارج از مرزهای رژیم اشغالگر بود و همه جنگ ها با پیروزی این رژیم و ظرف چند روز تمام می شد بدون اینکه حتی یک گلوله به اراضی اشغالی خورده باشد.

اما امروز به لطف تغییر موازنه قوا به نفع مستضعفین فلسطین، - که دولت های عربی حاضر نیستند حتی یک فشنگ برای دفاع از خود در اختیار آنها قرار دهند - این معادله به کلی به هم ریخت. امروز وضعیت تغییر کرده است و رژیم صهیونیستی برای آتش بس و بازگرداندن نظامیان خود التماس می کنند. معادله مقابله به مثل و دندان در برابر دندان به کار افتاده است و رژیم صهیونیستی هر ضربه ای که وارد کند، ضربه ای شدیدتر و قویتر می خورد.

سازشکاران و رژیم صهیونیستی دو روی یه سکه اند

بین رژیم اشغالگر و حامیان این رژیم که آن را در اشغال خاک فلسطین حمایت کرده و می کنند، هیچ تفاوتی وجود ندارد و هر یک در این مسأله به اندازه خود دست دارند. آخرین رسوایی در این زمینه، حضور "محمد آل خاجه"، سفیر امارات در رژیم صهیونیستی در منزل "شالوم کوهن"، خاخام افراطی صهیونیست در قدس اشغالی و گرفتن حمایت و تأیید اوست. این سفیر مأموریت سازشکارانه خود را با گرفتن حمایت و تأیید این خاخام افراطی شروع کرده و نشان داد که امارات چه ید طولایی در خیانت و ذلت آنهم به رغم ماهیت جنایتکارانه و نژادپرستانه این رژیم، دارد.

اعلام حمایت لجوج ترین و یاغی ترین خاخام اسرائیلی از سفیر امارات در حالی صورت می گیرد که غزه همچنان سرگرم جمع آوری بدن های پاره پاره زنان و کودکان شهید خود و مرحم گذاشتن بر زخم حاصل جنایات این رژیم است. این در حالی است که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که در دیدار سفیر امارات با رئیس شورای حکمای تورات، دو طرف درباره فرایند سازش صحبت کرده و هدایای سمبولیکی را بین خود رد و بدل کرده اند؛ چنین حرکتی گویای آغاز مراحل حساس و خطیری و بی سابقه ای در روند سازش و خیانت ذلیلانه در منطقه بین دو رژیم غیر قانونی امارات و رژیم صهیونیستی است.

حماسه یمن و مقاومت اسطوره ای

رزمندگان یمنی غرور و تکبر ارتش عربستان را در هم شکسته و بینی آن را به خاک مالیدند. مقاومت اسطوره ای و بی نظیر ملت یمن، پیروزی های پی در پی در عمق خاک عربستان را به خصوص در محور جیزان به دنبال داشته است.

پیروزی سوریه، پیروزی مقاومت

پیروزی اخیر سوریه نیز نشان داد که زیرساخت های سیاسی و اداری و حتی نظامی سوریه از چنان استحکام و قدرتی برخوردار است که می تواند همه توطئه های عربی و منطقه ای و بین المللی را خنثی کند. پیروزی سوریه، پیروزی بر تروریسم غرب و رژیم صهیونیستی است. این کشور با قدرت به صحنه منطقه برگشت و اراده خود را به عنوان یک عامل و عنصر مهم در سیاست منطقه تحمیل کرده است. پیروزی دیپلماتیک سوریه، پیروزی کل محور مقاومت و سیلی محکمی بر صورت تروریسم است.

بشار جعفری، وزیر خارجه سوریه می گوید که "پس از 10 سال حمله و جنگ تحمیلی علیه سوریه، این جنگ باعث شد که شورای امنیت 11 قطعنامه برای مبارزه با تروریسم صادر کند". و "ما از همان روز اول موضع تهاجمی در شورای امنیت داشتیم زیرا اساسا حق با ما بود". و "اکنون پس از سالها دمشق دوباره قطب دیپلماسی عربی شد". و " بسیاری از نیروهایی که از استانبول تا ریاض تا دوحه خود را به عنوان مخالف معرفی می کردند فروپاشیدند". سوریه امروز به گفته دشمنانش در اوج پیروزی است؛ مقامات واشنگتن خود تصریح کرده اند که بازگشایی سفارت خانه ها در دمشق نشان می دهد که این کشور همان طوری است که ده سال پیش بود.

مهمترین نکته ای که اکنون باقی می ماند مربوط به رأی ملت در فرآیند سیاسی این کشور است. اکنون رأی ملت، معیار و چالش اول و آخر در برابر همه فتنه ها و توطئه های تروریستی و امپریالیستی است. مشارکت گسترده ملت سوریه در انتخابات ریاست جمهوری، پیامی روشن و واضح به همه دشمنان این کشور است که از تروریسم حمایت کرده اند همچنین پیامی است برای ارتش تروریسم تکفیری در همه کشورهایی اعم از عراق و یمن که دچار این نوع تروریسم بوده اند.

  • السيد ابو ايمان

پربیننده ترین خبرها