ویروس قدرتمند دلتا یقه بازار نفت را هم گرفت

ویروس قدرتمند دلتا یقه بازار نفت را هم گرفت
دوشنبه 11 مرداد 1400 - 12:33

خبرگزاری بلومبرگ از کاهش بهای نفت خام پس از چهارماه افزایش پیاپی به دنبال گسترش جهانی سویه دلتای ویروس کرونا خبر داد.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش خبرگزاری آمریکایی بلوم برگ، بهای نفت پس از چهار ماه افزایش اکنون با سقوط روبرو شده است. کارشناسان از دلایل این امر را گسترش سویه دلتای ویروس کرونا و تاثیر آن بر رشد اقتصادی کشورها می دانند. داده ها همچنین نشان دهنده کند شدن روند رشد اقتصادی در چین و نظارت سرمایه گذاران بر گسترش سویه دلتای ویروس کرونا است.

نفت وست تگزاس اینترمدیت پس از صعود ۲.۶ درصدی در هفته گذشته، یک درصد کاهش یافته است. همزمان فعالیت اقتصادی چین در ماه ژوئیه (تیر و مرداد) رو به افزایش بوده و این نشان می دهد که همزمان با افزایش خطرات پیش روی رشد اقتصادی، بهبود وضعیت در نیمه اول سال به صورت پایدار ادامه دارد.

اما در سراسر آسیا و اقیانوسیه، سویه بسیار مسری دلتا همچنان در حال گسترش است و همین امر چشم انداز تحرکات اقتصادی را تیره و تار کرده است. از جمله چین که شاهد افزایش قابل توجه مبتلایان است؛ تایلند قصد دارد اقدامات شبه قرنطینه ای را گسترش دهد و نرخ ابتلا در سیدنی رکوردی تازه به ثبت رسانده است.

«وارن پترسون» رئیس بخش استراتژی کالا در گروه آی.ان.جی (شرکت چند ملیتی بانکداری و خدمات مالی معتبر بین‌المللی) در سنگاپور گفت: «فشار بر بهای نفت ناشی از گسترش جهانی سویه دلتا است». وی تاکید کرد: «هرچند شمار مبتلایان در چین هنوز کم است، اما شاهد اقدامات چندان سختگیرانه ای نیستیم و به همین دلیل نباید منتظر نتایج خوب باشیم».

به گزارش ایرنا، از ماه مارس سال جاری به دلیل امید به بهبودی وضعیت جهان از همه گیری کووید-۱۹، شاهد افزایش پی در پی بهای نفت بودیم. هرچند معامله گران همچنان نسبت به تداوم این بیماری هوشیار بودند.

اما در سایر نقاط آسیا، فروش گازوئیل در هند که سوخت اصلی فعالیت های اقتصادی این کشور است، همچنان در مقایسه با پیش از همه گیری کم است و کارشناسان دلیل این امر را عقب نشینی کند برخی محدودیت ها در پی موج مرگبار کووید -۱۹ می دانند. به گفته ناظران در هند، این کشور احتمالا در ماه اکتبر (مهرماه) شاهد موج جدید هرچند کوچکتر بیماری خواهد بود و همین امر می تواند خوش بینی ها نسبت به افزایش بهای نفت را در ماه های پیش رو کاهش دهد.

پربیننده ترین خبرها