تحریم های تازه آمریکا؛

بلینکن: واشینگتن از توسعه صنعت پهپادی ایران جلوگیری می‌کند

بلینکن: واشینگتن از توسعه صنعت پهپادی ایران جلوگیری می‌کند
شنبه 8 آبان 1400 - 07:31

وزیر امور خارجه آمریکا گفته که واشینگتن از کلیه امکاناتش برای جلوگیری از برنامه توسعه صنعت پهپادی ایران استفاده می کند.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش رویترز، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در خصوص تحریم‌های تازه واشینگتن علیه حوزه برنامه پهپادهای ایران در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد، ایالات متحده از تمامی ابزارهای موجود برای جلوگیری و بازدارندگی از تامین مواد و فناوری مرتبط با این صنعت استفاده خواهد کرد.
وزارت خزانه‌داری آمریکا پیشتر چهار شهروند ایرانی را به همراه دو شرکت ایرانی تحریم کرد.
آنتونی بلینکن در بیانیه‌ای با اشاره به این تحریم‌ها مدعی شد: آمریکا از هر ابزار مناسبی برای مقابله با نفوذ و فعالیت‌های مخرب ایران از جمله اشاعه هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) این کشور استفاده خواهد کرد.
بلینکن تصریح کرد: ایالات متحده از همه ابزارهای موجود، از جمله تحریم‌ها، جهت جلوگیری، بازدارندگی، و از بین بردن شبکه‌های تدارکاتی که مواد و فناوری مرتبط با پهپاد را در اختیار ایران قرار می‌دهند و همچنین نهادهای ایرانی که در چنین اشاعه‌ای دست دارند، استفاده خواهد کرد.
در همین حال، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن محکوم کردن تحریم‌های روز جمعه اعلام کرد اعمال تحریم‌های جدید نشان دهنده رفتار کاملا متناقض کاخ سفید است. سعید خطیب‌زاده در این خصوص گفت: دولتی که از قصد بازگشت به برجام سخن می‌گوید و همان روش ترامپ را در تداوم اعمال تحریم ادامه می‌دهد، این پیام را ارسال می‌کند که واقعا قابل اعتماد نیست.

پربیننده ترین خبرها