صنعاء: هیاهوی دروغین آمریکا برای صلح در یمن، پوشش جنایات خود است

صنعاء: هیاهوی دروغین آمریکا برای صلح در یمن، پوشش جنایات خود است
دوشنبه 1 آذر 1400 - 22:56

وزارت امور خارجه یمن تأکید کرد که آمریکا در حالی مدعی صلح در یمن است که از عناصر تروریستی در این کشور حمایت می‌کند.

العالم - یمن

وزارت امور خارجه یمن شامگاه امروز دوشنبه تاکید کرد که هیاهوی ساختگی و ادعای دروغین آمریکا مبنی بر تلاش برای دستیابی به صلح در یمن، صرفا تلاش مذبوحانه‌ای برای فریب افکار عمومی آمریکا و کشورهای دیگر است.

این نهاد یمنی با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که هیاهوی آمریکا، صرفا پوشش آشکاری برای جنایات و تروریسم هدفمند این کشور علیه یمن است.

خبرگزاری یمن (سبأ) ضمن نقل این بیانیه، گزارش داد، بیانیه‌ها و مواضع شماری از مقامات آمریکایی بر اساس استانداردهای دوگانه است، زیرا وانمود می‌کنند که خواستار توقف جنگ در یمن و پایان دادن به رنج مردم این کشور هستند.

در این بیانیه تأکید شد، دولت آمریکا همزمان با این ادعاها، سیاست‌های خصمانه و ظالمانه‌ای در پیش گرفته است که سرزمین و مردم یمن را هدف قرار دهد و آخرین مورد آن، اظهاراتی است که خواستار درگیری داخلی بین مردم یمن شد.

وزارت امور خارجه یمن از نقش دولت آمریکا در سرپرستی و حمایت مستقیم از ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی انتقاد کرد؛ ائتلافی که از واشنگتن، آغاز جنگ علیه مردم یمن را اعلام کرد که از هفت سال پیش همچنان ادامه دارد.

صنعاء با اشاره به جنایات آمریکا در یمن، تأکید کرد که این کشور در این زمینه از جنگ اقتصادی، قحطی، محاصره گذرگاهها و استقرار عناصر تروریستی و افراطی در داخل خاک یمن استفاده کرده است.

در این بیانیه، یصنعاء، تناقض آشکار ادعاهای دولت آمریکا و درخواست‌های دروغین آن برای صلح در یمن با اقدامات، مواضع و بیانیه‌های اخیر این کشور برای هدایت و حمایت از تداوم تهاجم نظامی و محاصره مرگبار مردم یمن محکوم کرد.

صنعاء از واشنگتن خواست در مواضع خود در قبال مردم یمن بازنگری، و سیاستهای خود را با اصول و مسئولیتهای انسانی، اخلاقی و حقوقی هماهنگ کند و از تلاشهای صادقانه یمن برای برقراری صلح واقعی فراگیر و پایدار برای یمنی‌ها، منطقه و جهان حمایت کند.

در این بیانیه تأکید شد، جامعه بین‌المللی باید به این واقعیت اذعان کند که صنعاء طرف فعال و جدی در صلح و ارائه ابتکارها و دیدگاه‌هایی است که در راستای حمایت از فرصت‌های صلح و ضامن دستیابی به ثبات و امنیت و تحکیم پایه‌های آن در منطقه است.

این در حالی است که «لوید آستین» رئیس پنتاگون (وزیر دفاع آمریکا) که در بحرین حضور داشت، بدون اشاره به اینکه ائتلاف سعودی آغازگر جنگ یمن بوده و در این جنگ هفت ساله هزاران یمنی را کشته یا مجروح کرده، مدعی شد: «حوثی‌ها باید به جنگ یمن و حملات به سعودی پایان دهند»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها