استقبال گوترش از پیشنهاد روسیه برای مذاکرات امنیتی مسکو- واشنگتن

استقبال گوترش از پیشنهاد روسیه برای مذاکرات امنیتی مسکو- واشنگتن
شنبه 27 آذر 1400 - 11:32

دبیرکل سازمان ملل از پیشنهاد مسکو برای برگزاری مذاکرات میان روسیه و آمریکا در مورد تدابیر امنیتی جدید از جمله مسائل مربوط به اقدامات ناتو استقبال کرد.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش تارنمای خبرگزاری اسپوتنیک، فرهان حق سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: آنتونیو گوترش از مذاکره پیشنهادی در سطوح مختلف میان روسیه و آمریکا با هدف حل و فصل اختلافات، کاهش تنش ها و ایجاد صلح منطقه ای پایدار استقبال می کند.

دبیرکل سازمان ملل همچنین متذکر شد که تمامی بازیگران بین المللی برای حل و فصل مناقشه در شرق اوکراین هماهنگ با توافقنامه مینسک مسئولیت دارند و افزود، سازمان ملل از هرگونه مذاکره میان طرفهای مختلف برای پایان دادن به تنش های منطقه ای استقبال می کند.

این اظهارات دبیرکل سازمان ملل در حالی مطرح شده است که روسیه روز گذشته پیش‌نویس پیشنهادات خود در مورد تضمین های امنیتی از جمله تضمین های مرتبط با تحولات شرق اوکراین را به آمریکا ارائه کرد. از جمله این پیشنهادات این است که ناتو باید متعهد شود بیش از این فعالیت هایش در اوکراین گسترش نیابد و فعالیتهای نظامی خود را در این کشور، شرق اروپا و آسیای میانه رها کند.

همچنین پیشنهاد دیگر این بوده است که روسیه و ناتو نباید موشک های کوتاه برد و میان برد را در مناطقی که بتوانند آنها را علیه یکدیگر استفاده کنند، مستقر کنند.

به گزارش ایرنا، پیش از این یوری اوشاکوف، دستیار رئیس جمهور روسیه در دیدار با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا، آمادگی مسکو را برای گفت و گو درباره ضمانت های امنیتی اعلام کرده بود.

پربیننده ترین خبرها