الاخبار: صنعاء، رژیم صهیونیستی را به بانک اهداف خود می‌افزاید

الاخبار: صنعاء، رژیم صهیونیستی را به بانک اهداف خود می‌افزاید
دوشنبه 4 بهمن 1400 - 13:13

یک روزنامه لبنانی نوشت، انصارالله در حال تحقیق است که دریابد آیا رژیم صهیونیستی در نبردهای اخیر در «شبوه» به صورت مستقیم حضور داشته یا خیر تا در صورتی که این امر ثابت شود آن هدف قرار دهد.

العالم ـ یمن

روزنامه «الاخبار» در گزارشی نوشت، بر اساس اطلاعات موجود، هدف شبه‌نظامیان مورد حمایت امارات آنطور که اعلام می‌شود تنها استقرار در «شبوه» نیست بلکه می‌خواهند از شبوه به جنوب مارب بروند تا محاصره مرکز این استان را بشکنند. همچنین امروز مشخص شده که اماراتی‌ها در این نبرد تنها نیستند بلکه آمریکایی‌ها در کنار آنها هستند و بحث مشارکت اسرائیلی‌ها نیز هست، موضوعی که انصارالله هنوز درباره ماهیت آن در حال تحقیق است.

در ادامه این گزارش آمده، وضعیت یمن در حال حاضر اینگونه است که تمام گزینه‌های ائتلاف سعودی تمام شده و ائتلاف برای توقف حملات صنعاء به سعودی و امارات به کشتار غیرنظامیان یمنی روی آورده است. از سوی دیگر منبع قدرت امارات در یمن یعنی تیپ موسوم به «العمالقه» در حمله به شبوه همزمان به نقطه ضعف این کشور تبدیل شده است، بر اساس برآوردها، این حمله با پوشش آتش‌باری گسترده پهپادهای اسرائیلی انجام شده است. انصارالله در حال حاضر به دنبال آن است که بفهمد آیا تیم‌های اسرائیلی به صورت مستقیم این پهپادها را هدایت کرده‌اند یا اینکه تیم‌های اماراتی که اسرائیل آنها را آموزش داده این کار را انجام داده اند.

الاخبار افزود، در صورت اثبات فرضیه اول، انصارالله تصمیم به هدف گرفتن رژیم صهیونیستی به رژیم مستقیم دارد موضوعی که باعث وحشت در تل‌آویو شده زیرا اسرائیلی‌ها می‌دانند کسی که ابوظبی را هدف می‌گیرد می‌تواند ایلات را نیز بزند. اما در هر دو صورت مداخله رژیم اسرائیل در جنگ یمن بویژه در عملیات فرماندهی و تسلط بر تماس‌ها و پارازیت و غیره خطری برای خود امارات است اماراتی که امنیت و شکوفایی آن در گرو پروژه‌های اسرائیلی قرار گرفته است.

در همین رابطه، پس از عملیات هفته گذشته ارتش صنعاء علیه ابوظبی در پاسخ به اقدامات تنش‌زای امارات در جنوب یمن، منابع عبری‌زبان خبر دادند که این عملیات باعث نگرانی در محافل این رژیم شده است.

الاخبار در ادامه گزارش خود نوشت، سعودی در یمن به بن‌بست رسیده و به تنهایی قادر به انجام کاری نیست به همین دلیل یک ائتلاف جهانی موازی به فرماندهی پشت پرده آمریکا‌یی‌ها و با مشارکت فعال رژیم اسرائیل شکل گرفته تا امارات نوک پیکان آن باشد و عربستان سعودی در پشت سر آن.

به گزارش فارس، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن جزئیات عملیات امروز (دوشنبه) در عمق عربستان سعودی و امارات را با عنوان « اعصار الیمن ۲» (طوفان یمن ۲) اعلام کرد.

وی گفت، پایگاه هوایی الظفره و اهداف حساس دیگر در ابوظبی با تعداد زیادی موشک بالستیک «ذوالفقار» هدف گرفته شد.

سریع تصریح کرد، اهداف حیاتی و مهم دیگری در دبی با پهپاد «صماد ۳» مورد هدف قرار گرفت.

پربیننده ترین خبرها