طرح صهیونیست ها برای ساخت 4 هزار واحد مسکونی جدید؛

اتحادیه عرب نسبت به طرح توسعه یهودی سازی در کرانه باختری هشدار داد

اتحادیه عرب نسبت به طرح توسعه یهودی سازی در کرانه باختری هشدار داد
شنبه 17 ارديبهشت 1401 - 17:40

اتحادیه عرب نسبت به پیامدهای موافقت رژیم اشغالگر اسرائیل با ساخت چهار هزار واحد مسکونی جدید در کرانه باختری و تخریب ۱۲ روستا در « مسافر یطا » در جنوب استان الخلیل هشدار داد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش رسانه‌های عربی منطقه، دبیر خانه اتحادیه عرب امروز (شنبه) با صدور بیانیه ای، ادامه شهرک سازی در فلسطین اشغالی توسط رژیم صهیونیستی را جنایات پاکسازی نژادی توصیف کرد و نسبت به عواقب اجرای این پروژه‌های اسرائیلی غیرقابل قبول که از نظر امنیت و ثبات بین المللی محکوم شده و در چارچوب تجاوزات مستمر و روز افزون رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین است، هشدار داد.

اتحادیه عرب با تاکید بر اینکه این طرح‌ها مظهر معانی مفتضحانه تبعیض و آپارتاید هستند و به سلسله جنایاتی اضافه می‌شوند که در پرتو سکوت بین‌المللی که اشغالگران اسرائیلی را تشویق به اصرار در ارتکاب جنایات خود بدون پاسخگویی و بازدارندگی کرده است، خواستار پیگرد قانونی و پاسخگویی قضایی در این خصوص شد.

این اتحادیه اضافه کرد که این طرح‌های شهرک‌سازی طبق مقررات حقوق بین الملل جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت تلقی می‌شوند.

دبیرخانه اتحادیه عرب بار دیگر از جامعه بین المللی به ویژه شورای امنیت خواست تا مسئولیت‌های خود را بر عهده بگیرند و برای اجرای قطعنامه‌های مربوطه خود در مقابله با این طرح‌ها و پروژه‌ها و جلوگیری از اجرای آن‌ها و ملزم کردن مقامات رژیم اشغالگر به اجرای قواعد و مقررات بین الملل و اجرای احکام آن با همان استانداردها و بدون گزینش یا تبعیض، تلاش کنند.

این اتحادیه همچنین بر لزوم اجرای قطعنامه‌های بین المللی و افزایش حمایت بین المللی از مردم فلسطین و تلاش برای پایان دادن به اشغالگری تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، پس از اشغال کرانه باختری رود اردن و قدس در سال ۱۹۶۷ توسط اسرائیل بیش از ۲۵۰ شهرک یهودی‌نشین در این مناطق ساخته شده که حدود ۶۵۰ هزار یهودی در آنها ساکن هستند. بر اساس اصول حقوق بین المللی سکونت آنان در این شهرک‌ها که در منطقه اشغالی ساخته شده، غیرقانونی است.

گفتنی است فلسطینیان تقریبا هر جمعه در مناطق مختلف کرانه باختری در اعتراض به شهرک سازی اسرائیل و ساخت دیوار حائل تظاهرات می‌کنند و مورد حمله نظامیان رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند.

علیرغم مخالفت های جهانی با شهرک سازی های غیرقانونی و اشغالگری های رژیم صهیونیستی این رژیم در دهه های گذشته بیش از ۵۰ درصد کرانه باختری (از جمله بیت المقدس) را برای ساخت شهرک های مسکونی و پایگاه های نظامی تصرف کرده است.

پربیننده ترین خبرها