گروه هفت: عرضه غلات به دلیل منازعه اوکراین بحرانی می‌شود

گروه هفت: عرضه غلات به دلیل منازعه اوکراین بحرانی می‌شود
شنبه 24 ارديبهشت 1401 - 15:35

اعضای گروه هفت در پایان نشست سه‌روزه خود به منازعه اوکراین و وقایع مرتبط با آن واکنش نشان دادند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش آسوشیتدپرس، گروه متشکل از هفت اقتصاد پیشرو روز شنبه هشدار داد جنگ در اوکراین به یک بحران جهانی غذا و انرژی دامن می زند که کشورهای فقیر را تهدید می کند. این گروه همچنین مدعی شد اقدامات فوری برای رفع انسداد ذخایر غلاتی که روسیه از خروج‌شان از اوکراین جلوگیری می کند، لازم است.
در بیانیه ای که در پایان نشست سه روزه در سواحل دریای بالتیک آلمان منتشر شد، کشورهای گروه هفت همچنین از چین خواستند با تضعیف تحریم های بین المللی یا توجیه اقدامات مسکو در اوکراین به روسیه کمک نکند.
در بیانیه این گروه آمده است: «جنگ تجاوزکارانه روسیه یکی از شدیدترین بحران‌های غذایی و انرژی را در تاریخ اخیر ایجاد کرده است که اکنون آسیب‌پذیرترین افراد را در سراسر جهان تهدید می‌کند.»
این بیانیه می‌افزاید: «ما مصمم هستیم یک واکنش چندجانبه هماهنگ برای حفظ امنیت غذایی جهانی را تسریع کنیم و در این زمینه در کنار آسیب پذیرترین شرکای خود باشیم.»
گروه هفت از پکن نیز خواست از حاکمیت و استقلال اوکراین حمایت کند و «به روسیه در جنگ تجاوزکارانه کمک نکند».
این گروه متشکل از انگلستان، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و ایالات متحده، همچنین از چین خواست که از «دستکاری اطلاعات، ارائه اطلاعات نادرست و سایر ابزارها برای مشروعیت بخشیدن به جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین» خودداری کند.
این نشست در وایسنهاوس، در شمال شرق هامبورگ، فرصتی برای مقامات فراهم کرد تا در مورد پیامدهای گسترده‌ترِ منازعات، معضلات مرتبط با انرژی و امنیت غذایی و تلاش‌های بین‌المللی جاری برای مقابله با تغییرات آب و هوا و همه‌گیری بحث کنند.
در چندین بیانیه پایانی، کشورهای گروه هفت همچنین به طیف وسیعی از مشکلات جهانی از وضعیت افغانستان گرفته تا تنش ها در خاورمیانه پرداختند.

پربیننده ترین خبرها