سفیر جدید آمریکا در یمن کیست؟

سفیر جدید آمریکا در یمن کیست؟
پنج‌شنبه 12 خرداد 1401 - 13:07

محمد العلیمی رئیس "شورای رهبری" وابسته به عربستان دیروز چهارشنبه در کاخ ریاست جمهوری در عدن، استوارنامه "استیون هریس فاگین"، سفیر جدید آمریکا در عدن را دریافت کرد.

العالم - یمن

به گزارش سایت وزارت امور خارجه آمریکا، استیون فاگین، از دیپلمات های کهنه کار آمریکایی است که پیش از این معاون سفارت آمریکا در بغداد بود.

وی همچنین مدتی مسئول کنسولگری آمریکا در اربیل و قبل از آن مدیر امور ایران در مرکز امور خاور نزدیک در وزارت خارجه آمریکا بوده است.

وی مدتی نیز رئیس دفتر امور منطقه ای در مرکز امور جنوب و مرکز آسیا بوده است و طبق ادعای این وزارت خانه در همه این عرصه ها مراکز عملکرد موفقیت آمیزی داشته است و تجربه زیادی در فعالیت های منطقه ای داشته است و همین تجربه باعث انتخاب او به عنوان سفیر امریکا در یمن شده است.

او پیشتر مدیر دفتر بین المللی مبارزه با مواد مخدر و اجرای قانون در سفارت آمریکا در بغداد و مشاور سیاسی و اقتصادی آمریکا در بروکسل و معاون مشاور سیاسی سفارت آمریکا در اسلام آباد پاکستان بوده است.

وی همچنین پست هایی در قزاقستان، بوسنی و هرزگوین، بلاروس، گرجستان و مصر داشته است و معاون ویژه سرپرست وزارت امور سیاسی و مسئول دفتر پاکستان بوده است.

فاگین از دانشکده ویلیامز در ویلیامزتاون ماساچوست لیسانس و از دانشگاه میشیگان فوق لیسانس گرفت. او چندین جایزه از وزارت خارجه و جایزه ریاست جکهوری گرفته است.

پربیننده ترین خبرها