مقاومت، حافظ منابع لبنان در برابر اسرائیل دزد

مقاومت، حافظ منابع لبنان در برابر اسرائیل دزد
دوشنبه 16 خرداد 1401 - 21:11

امروز همه در لبنان درباره ورود کشتی یونانی «انرجین پاور» به منطقه سخن می گویند که توسط هواپیماها، زیردریایی ها و گنبد آهنین اسرائیلی  محافظت می شود.

العالم – کشکول

هدف از آمدن این کشتی، استخراج گاز از میدان مورد مناقشه کاریش میان لبنان و رژیم صهیونیستی آنهم قبل از پایان مذاکرات غیرمستقیم با میانجیگری آمریکا و تحت نظارت سازمان ملل متحد برای تعیین مرزهای دریایی است اما مساله این است که این کشتی از خط 29 دریایی که متعلق به لبنان است، عبور نکرد و از ترس، وارد آبهای لبنان نشد.

سوای از موضوع جانبداری آمریکا از رژیم صهیونیستی در این زمینه، سوالی به شدت مطرح می شود و آن اینکه چرا کشتی اسرائیلی از خط 29 که نبیه بری آن را خط مذاکره اعلام کرده است، عبور نکرد؟ از چه زمانی رژیم صهیونیستی به قوانین و معاهدات بین المللی و حاکمیت کشورهای عربی احترام می گذارد و واکنش رژیم های عربی را به خاطر تجاوزات، جنایات، استکبار و ددمنشی اش لحاظ می نماید؟

پاسخ این است که تنها عاملی که اسرائیل را از سرقت منابع لبنان باز می‌دارد و او را به خارج کردن کشتی، هواپیماها، زیردریایی‌ها و گنبد آهنینش از منطقه و بازگشت به مذاکرات برای ترسیم خطوط مرزی با لبنان سوق می ‌دهد، وجود معادله طلایی ارتش، مردم و مقاومت است، یعنی تنها معادله ای که از کشور لبنان، مردم، ثروت، حاکمیت، سرزمین و آینده این کشور محافظت می کند و اجازه نمی دهد منابع آن طعمه دشمن ددمنش، طمعکار و خائن شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها