روزنامه کویتی انفجار در پایگاه آمریکایی «علی السالم» را تکذیب کرد

روزنامه کویتی انفجار در پایگاه آمریکایی «علی السالم» را تکذیب کرد
شنبه 29 مرداد 1401 - 11:59

پس از انتشار اخباری مبنی بر حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی در کویت، یک روزنامه این کشور به نقل از منابع آگاه نوشت، این خبر صحت ندارد.

العالم - آسیا

منابع آگاه کویتی خبر حمله و انفجار در پایگاه هوایی «علی السالم» کویت را که محل حضور نیروهای آمریکایی است، تکذیب کردند.

منابع آگاه کویتی به روزنامه «القبس» گفتند، پدافند هوایی کویت قوی است و قابلیت بازدارندگی در مقابل هر تجاوزی را دارد. هیچ نفوذی به حریم هوایی کویت صورت نگرفته و تمامی اقدامات برای حمایت از حریم هوایی کشور اتخاذ شده است.

این منابع تأکید کردند، وزارت دفاع کویت در تمامی زمینه‌ها قادر به حفاظت هوایی، زمینی و دریایی از کشور است.

جمعه (دیروز) گروهی عراقی به نام «تشکیل الوارثین» اعلام کرد که در تاریخ دوازدهم ماه جاری میلادی (آگوست) پایگاه هوایی «علی السالم» با چندین پهپاد مورد هدف قرار داده است.

در همین ارتباط، رسانه‌ها بامداد امروز از اصابت یک راکت به مجاورت پایگاه آمریکا در میدان نفتی «العمر»، در دیرالزور سوریه خبر دادند.

به گزارش فارس، در روزهای گذشته، گزارش‌های متعددی درباره انفجار در نزدیکی این پایگاه منتشر شده است. در آخرین مورد رسانه‌ها، روز دوشنبه از حمله راکتی به پایگاه آمریکا در میدان نفتی «العمر» واقع در شرق سوریه خبر داده بودند.

ائتلاف آمریکایی ضمن تأیید آن خبر، در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که با چند راکت پایگاه نظامی آمریکا در میدان نفتی العمر واقع در شرق سوریه هدف حمله راکتی قرار گرفته است. ائتلاف اعلام کرد که راکت‌ها به اطراف ناحیه «خضراء» در محدوده میدان نفتی العمر اصابت کرده است.

آمریکا در سال‌های گذشته به بهانه مقابله با تروریسم و داعش از شبه نظامیان جدایی طلب حمایت کرده و مناطق نفت‌خیز سوریه را اشغال کرده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ‌آمریکا به صراحت گفته بود که حضور نظامیان آمریکا در سوریه به خاطر چاه‌های نفت است.

پربیننده ترین خبرها