تداوم حملات مسلحانه سپرده گذاران لبنانی به بانک ها/ واکنش دولت لبنان

تداوم حملات مسلحانه سپرده گذاران لبنانی به بانک ها/ واکنش دولت لبنان
جمعه 25 شهريور 1401 - 16:56

به دنبال حمله مسلحانه برخی از سپرده گذاران لبنانی به شماری از بانک ها، دولت لبنان در بیانیه ای اعلام کرد که بودجه ای اضطراری برای رسیدگی به اوضاع معیشتی شهروندان و تامین ثبات مالی تهیه کرده است.

العالم ـ لبنان

نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان نیز در این باره گفت: باید کشور را نجات داد و این امر فقط در سایه همکاری همه طرفها انجام پذیر است.

پیش از این، وزیر کشور و شهرداری ها در دولت لبنان نیز در واکنش به حملات مسلحانه سپرده گذاران به بانکها، خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت مرکزی شد.

انجمن بانک‌های لبنان نیز امروز جمعه جلسه‌ای اضطراری تشکیل داد که در پایان اعلام شد به دلیل رعایت مسائل امنیتی از روز دوشنبه ۱۹ سپتامبر تمامی بانک‌های این کشور به مدت سه روز تعطیل خواهند بود.

انجمن سپرده گذاران لبنان: ما فقط سپرده های خود را می خواهیم

سخنگوی انجمن سپرده گذاران لبنان تاکید کرد: همزمان با نشست اتحادیه بانک های لبنان در مقر خود در مرکز بیروت، سپرده گذاران در مسیر خود برای ورود به مقر اتحادیه بانک های لبنان هستند.

انجمن سپرده گذاران لبنان افزود: آنچه که امروز رخ داد، یک آغاز است و ما فقط به دنبال سپرده های بانکی خود هستیم

وی افزود: از ارتش لبنان می خواهیم برای تامین امنیت سپرده گذارانی که در روبروی بانک ها حضور دارند، وارد عمل شود.

سخنگوی سپرده گذاران لبنانی خاطرنشان کرد: جنگ بازپس گیری سپرده ها آغاز شده است و تا بازپس گرفتن تمام حقوق خود ساکت نخواهیم ماند. سپرده گذاران در حال حاضر 8 بانک را تحت کنترل گرفتند.

منابع خبری لبنان امروز جمعه گزارش دادند که یک شهروند لبنانی با ورود به یکی از شعبه های بانک در جنوب کشور و تهدید به آتش زدن آن، توانست سپرده بانکی خود را دریافت کند

این فرد با زور سلاح کارکنان و مراجعان بانکی را گروگان گرفت. وی پس از نیم ساعت توانست مبلغ ودیعه خود که بالغ بر 19200 دلار است، دریافت کند؛ سپس آن را به شخصی که در بیرون بانک منتظر بود، تحویل داد و سپس خود را تسلیم نیروهای امنیتی کشور کرد.

.

پربیننده ترین خبرها