گمانه زنی اندیشکده آمریکایی در باره ورود یک قطار از کره شمالی به روسیه

گمانه زنی اندیشکده آمریکایی در باره ورود یک قطار از کره شمالی به روسیه
شنبه 14 آبان 1401 - 09:17

یک اندیشکده آمریکایی با استناد به تصاویر ماهواره‌ای تجاری گفت، یک قطار روز جمعه از کره شمالی وارد روسیه شده است. این رویداد دو روز پس از آن رخ می‌دهد که آمریکا ادعا کرد اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد پیونگ یانگ به طور مخفیانه به روسیه گلوله‌های توپخانه‌ می‌دهد.

العالم - آسیا

به گزارش خبرگزاری رویترز، اندیشکده آمریکایی موسوم به «پروژه ۳۸ شمالی» که تحولات کره شمالی را رصد می‌کند، گفت که این نخستین بار است که حرکت چنین قطاری در این مسیر طی چند سال گذشته مشاهده می‌شود. اگرچه سازمان دامپزشکی روسیه روز چهارشنبه گزارش داده بود که قطاری حامل اسب از مرز کره شمالی عبور کرده و وارد این کشور شده است.

این اندیشکده گفت: «تعیین هدف قطار از روی تصاویر غیرممکن است، اما این تردد در بحبوحه گزارش‌ها مبنی بر فروش تسلیحات از کره شمالی به روسیه و انتظار عمومی از سرگیری تجارت میان دو کشور صورت می‌گیرد.»

کره شمالی پل تومانگانگ (پل دوستی میان کره و روسیه) به طول ۸۰۰ متر را در بهمن ماه ۱۳۹۸ به دلیل شیوع کرونا بست.

بر اساس این گزارش‌ در ساعت ۱۰:۲۴ صبح روز جمعه به وقت محلی مجموعه‌ای از واگن‌های قطار محصور در سمت کره شمالی مشاهده شده و این قطار در ساعت ۱۳:۱۰ بعد از ظهر وارد روسیه شده است.

در این گزارش آمده است: «اینکه آیا انتقال تسلیحات در حال انجام است یا نه، نمی‌توان مشخص کرد.»

به گزارش ایرنا، کاخ سفید روز چهارشنبه اعلام کرد که واشنگتن اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد کره شمالی به طور مخفیانه تعداد «قابل توجهی» گلوله‌های توپخانه‌ای را برای استفاده در اوکراین به روسیه می‌فرستد و تلاش می‌کند این محموله‌ را با انتقال به کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا پنهان کند.

کره شمالی در شهریور ماه اعلام کرد که هرگز به روسیه سلاح یا مهمات ارسال نکرده و هیچ برنامه‌ای برای این کار ندارد.

پربیننده ترین خبرها