اسرائیل چگونه فناوری اشغالگری را به سراسر جهان صادر می‌کند

اسرائیل چگونه فناوری اشغالگری را به سراسر جهان صادر می‌کند
چهارشنبه 3 خرداد 1402 - 11:29

روزنامه نگار مشهور استرالیایی با انتشار کتاب جدید خود با عنوان، «آزمایشگاه فلسطین: اسرائیل چگونه فناوری اشغالگری را به سراسر جهان صادر می‌کند" خبر ساز شد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

آنتونی لوونشتاین این بار با انتشار کتابی جدید و روشن‌گرانه درباره رژیم صهیونیستی خبرساز شده است.
کتاب جدید آنتونی لوونشتاین، روزنامه نگار مشهور استرالیایی، «آزمایشگاه فلسطین: اسرائیل چگونه فناوری اشغالگری را به سراسر جهان صادر می‌کند" نام دارد و در تاریخ 23 ماه مه (2 خرداد) منتشر شده است. در توضیح این کتاب آمده است:
اسرائیل چگونه از اشغال فلسطین کشتار راه می‌اندازد؟
مجتمع صنعتی نظامی اسرائیل از اراضی اشغالی فلسطین به‌عنوان محل آزمایش تسلیحات و فناوری‌های نظارتی-‌جاسوسی استفاده می‌کند که سپس به سراسر جهان - به مستبدان و دموکراسی‌ها - صادر می‌شود. برای بیش از 50 سال، اشغال کرانه باختری و غزه به اسرائیل تجربه ارزشمندی در کنترل جمعیت "دشمن" فلسطینی‌ها داده است. اینجاست که آنها معماری کنترل را کامل کرده اند.


آنتونی لوونشتاین، روزنامه‌نگار مشهور و نویسنده کتاب‌هایی نظیر «سرمایه‌داریِ فاجعه»، این دنیای پنهان را در یک تحقیق جهانی با اسناد محرمانه، مصاحبه‌های فاش‌کننده و گزارش‌های دقیق کشف می‌کند. این کتاب برای نخستین بار به طور عمیق نشان می‌دهد که چگونه فلسطین به آزمایشگاهی عالی برای مجتمع نظامی-‌فناوری رژیم صهیونیستی تبدیل شده است: از نظارت، تخریب خانه‌ها، حبس نامحدود و بی‌رحمی گرفته تا ابزارهای پیشرفته که این رژیم را در مسیر صادرات مفهوم اشغال هدایت می‌کند.
نرم‌افزار پگاسوس که تلفن‌های جف بزوس و جمال خاشقجی را هک کرد، سلاح‌های فروخته شده به ارتش میانمار که هزاران روهینگیا را به قتل رسانده است و هواپیماهای بدون سرنشین اتحادیه اروپا برای نظارت بر پناهندگان در حالِ غرق در دریای مدیترانه، همگی مصادیق این آزمایشگاه بزرگ هستند. رژیم صهیونیستی به یک ساختار ویژه در صادرات فناوری جاسوسی و سخت‌افزار تهاجمی بدل شده است که به وحشیانه‌ترین درگیری‌های جهان دامن می‌زند.

پربیننده ترین خبرها